فیلم جزو شناسنامه فیلم ساز است

فيلم جزو شناسنامه فيلم ساز است

همایون قنواتی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس انجمن سینمای جوانان خوزستان که در خانه هنر استان برگزار شده بود، اظهار کرد: ما باید کم و کاستی های جامعه را با نزدیک شدن به مردم بشناسیم و انسان دوره معاصر را به نمایش بگذاریم. فیلم های خیالی چندان ماندگار نخواهند بود. فیلم جزء شناسنامه فیلم ساز است و همیشه با او می ماند.
وی افزود: سینما هنری است که دغدغه ها، کمبودها، و کاستی های اجتماع را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را عنوان می کند. مسائلی را که مردم عادی نمی بینند یک سینماگر و هنرمند می بیند و در اختیار مردم عادی قرار می دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در برخی موارد حتی سیاستمداران و جامعه شناسان نیز مسائلی که هنرمندان درک می کنند، را متوجه نمی شوند. خوزستان دروازه ورود به عصر معاصر بوده و اولین سالن های سینما در استان خوزستان ساخته شده است. فیلمسازان برجسته و صاحب سبک فراوانی از خوزستان به سینمای ایران و جهان معرفی شده اند.
قنواتی خاطرنشان کرد: توان، قدرت، استعداد و پتانسیل فراوانی در مردم خوزستان دیده شده است. در کمتر استانی این ظرفیت وجود دارد. در خوزستان نباید برای کشف استعداد هزینه کنیم و فقط باید زمینه ای را فراهم کرده که هنرمندان توان خودشان را نشان دهند.
وی عنوان کرد: در سینما بحث هویت و معرفی دغدغه افراد اطراف ما باید مورد توجه قرار بگیرد. سینماگران باید به آیین، سنت و نشانه های هویت فرهنگی بیش از پیش توجه کرد. حتی اگر از کشورهای دیگر الگوبرداری می شود باید پس از تطبیق با فرهنگ به نمایش گذاشته شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین