آرامش سیاسی جامعه محصول انتخابات دولت یازدهم است

آرامش سیاسی جامعه محصول انتخابات دولت یازدهم است

سید شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعامل دولت در سال اول فعالیت خود با مجلس و دستگاه قضا، گفت: از ابتدای دولت اساس براین گذاشته شد که تعامل دولت با قوه وقننه و مجریه، تعاملی حداکثری باشد.
نماینده مردم اهواز و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که لوایح و مصوبات مجلس باید توسط قوه مجریه اجرا شود، تعامل این دو قوه با یکدیگر واجب و باعث سرعت بخشیدن به کارها می شود، ادامه داد: با یک بررسی اجمالی متوجه می شویم که تعامل این دوره دولت با مجلس نسبت به دوره های قبل بهتر و سازنده تر است.
وی با اشاره به آخرین نشست مسئولان نظام با رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر بیشتر کردن نشست های سران قوا، گفت: تاکید مقام معظم رهبری نشان می دهد که هنوز به ایده آل مطلوب نرسیده‌ایم و باید در این زمینه جلسات، تعاملات و نشست های کارشناسی بیشتر شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه باید برای ایده آل شدن تعاملات تلاش بیشتری کنیم، تصریح کرد: به طور کلی همین که بین دولت و مجلس تقابلی وجود نداشته باشد نشاندهنده وجود تعامل بین این دو قوه است.
وی با بیان اینکه وجود این نوع تعامل به معنای انجام ندادن وظایف نظارتی مجلس در مقابل دولت و بلعکس نیست، گفت: نباید تصور کنیم که این فضا باید به صورت تعارف بگذرد بلکه مجلس همچنان در بعد نظارتی اقدامات خود در ارتباط با سوال و تذکرات را انجام می دهد و امیدوارم در سالهای آینده فعالیت دولت شاهد تعامل حداکثری و ۱۰۰ درصدی بین دولت و مجلس باشیم.
سید شریف حسینی با اشاره به عملکرد دولت در بحث سیاست خارجی با بیان اینکه دولت در این بحث نمره قابل قبولی دریافت می کند، توضیح داد: البته نتیجه نهایی این نمره قبولی در بحث نهایی مذاکرات است و ما باید بیشتر به نتیجه مثبت مذاکرات بیاندیشیم تا نمره قبولی تیم مذاکره کننده و نحوه برخورد آنها نگاه به عزت نظام و مصلحت و استقلال نظام این نمره را بالا و پایین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بعد از برگزاری انتخابات در خرداد سال گذشته آرامش نسبی در کشور حاکم شد و هنوز هم ادامه دارد، افزود: این آرامش در پی ایجاد تعامل بین گروه های مختلف سیاسی بوده و باید گفت که سیاست های داخلی موجود فعلا کفاف هماهنگی و تعامل بین احزاب و گروه های سیاسی را می دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون برخی احزاب برای تصمیم گیری های آینده منتظر عملکرد دولت هستند، تصریح کرد: تاکنون نقدی نسبت به دولت صورت نگرفته و امیدواریم عملکرد دولت به سمتی پیش رود که در آینده به جای نقد تشویق هایی برای دولت صورت گیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین