آیت‌ا… موسوی‌جزایری : حمایت مسئولین از مستضعفین کافی نیست

آیت‌ا... موسوی‌جزایری : حمايت مسئولين از مستضعفين کافی نیست

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تخلف و تخطی از دستورات و توصیه‌های مسئولان رسمی حوزه درمان کشور شرعاً مجاز نیست.
آیت ا… سید محمدعلی موسوی جزایری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دنیا اظهار داشت: اکنون این بیماری بسیاری از کشورها را درگیر کرده است و الحمدا… کشور ما در مقابله با این بیماری و این آزمون عملکرد موفقی داشته است.
وی با اشاره به رفتار غربی‌ها در بیماری کرونا و سرقت محموله‌های بهداشتی و دارویی در این کشورها اظهار داشت: این رفتارها در قاموس رفتاری مردم ایران جایی ندارد و وجدان انسانی این گونه رفتارها را نفی و به شدت محکوم می‌کند. در این گونه موارد مراجع بین المللی که باید فعال باشند ناتوانند.
زعیم حوزه‌های علمیه اهواز با اشاره مصوبه ستاد کرونا در زمینه مساعدت بانک‌ها به مردم و مهلت سه ماهه برای بازپرداخت تسهیلات بانکی ادامه داد: در کشور نیز اقدامات مومنانه مناسبی برای کمک به مستضعفین شروع شده است که باید ادامه یابد. بانک‌ها نیز باید در زمینه تسهیلات بانکی و برداشت آن از حساب مردم مطابق قانون و دستورالعمل‌ها اقدام کنند.
وی درباره پرداختن مردم به دعا در ایام ماه رمضان و شعبان اشاره و اظهار داشتند: در این شرایط بیماری که امکان تجمعات دینی فراهم نیست، پیشنهاد عملی ما متوجه رسانه‌ ملی و سیمای خوزستان و نیز شبکه الاهواز است. در این زمینه با تولید برنامه‌های دینی و مذهبی فضای معنوی را برای داخل خانه‌ها فراهم کنند.
آیت ا… جزایری ادامه داد: علاوه بر این اصحاب قلم حوزوی و دانشگاهی لازم است روزانه نشریاتی که در آن به مسائل روحی – روانی -معنوی مردم می‌پردازد تولید کنند و راه اندازی سایت برای توسعه معنویات در این ایام نیز مناسب است.
وی همچنین به مشکلات مالی مردم ناشی از این بیماری اشاره و اظهار داشت: مسئولین در رابطه با حمایت از قشر مستضعف برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادند ولی به هیچ وجه این مساعدت‌ها کافی نیست. در این راستا یک رستاخیز عمومی از خیران و همه دردمندان جامعه برای کمک به این اقشار لازم و ضروری است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از اقدامات کادر درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی وظیفه شرعی و قانونی این است که به دستورات بهداشتی مسئولان رسمی تمکین کنیم. تخلف و تخطی از دستورات و توصیه‌های مسئولان رسمی حوزه درمان کشور شرعاً مجاز نیست.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین