رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز : فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود

رئيس مرکز بهداشت غرب اهواز : فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمي‌شود

برخی مردم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و با وجود تمام هشدارهایی که داده می‌شود، بدون رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر و اماکن شلوغ حضور می‌یابند.
با آغاز به کار مشاغل و مراکز مختلف خدماتی از ۲۳ فروردین پس از یک ماه محدویت به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف ، مردم برای انجام کارهای روزمره خود در دفاتر و مراکز مختلف حضور می‌یابند، اما متاسفانه با وجود تاکید بسیار مسئولان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش بسیاری از مردم به این نکات توجهی ندارند و خود عامل انتشار ویروس کرونا در جامعه می‌شوند.
در چند روز گذشته که دولت پرداخت وام ۱۰ میلیون ریالی به سرپرستان خانوار را با داشتن سیم کارتی به نام خود اعلام کرده، مردم برای خرید سیم کارت به دفاتر پیشخوان هجوم آوردهاند که این موضوع به گفته کارشناسان بهداشت در انتشار ویروس کرونا دامن خواهد زد.
احمد یاوری یکی از شهروندان اهوازی است که در مقابل یک دفتر پیشخوان در انتظار دریافت سیم کارت است.
وی بیان کرد: برای خرید سیم کارت چند ساعت است در مقابل دفتر پیشخوان در صف هستم.
این شهروند اهوازی که بدون استفاده از ماسک و دستکش در صف دریافت سیم کارت ایستاده بود افزود: توانایی خرید دستکش و ماسک را ندارم هر چند به نظرم استفاده از این وسایل مهم نیست.
یاوری ادامه داد: اگر بدون خرید سیم کارت به نام سرپرست این وام به حساب یارانه ها واریز می‌شد مردم در دفاتر پیشخوان در این شرایط تجمع نمی‌کردند.
مدیر یکی از دفاتر پیشخوان در اهواز که تمامی نکات بهداشتی را در فضای این مرکز رعایت کرده بود و خواست نامش در خبر اعلام نشود بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع این ویروس در سطح شهر جلوگیری شود.
وی افزود: متاسفانه زمان محدودی برای دریافت سیم کارت اعلام شده و همین موضوع باعث شده تا مردم برای دریافت سیم کارت به دفاتر پیشخوان هجوم آورند.
این مدیر دفتر پیشخوان ادامه داد: فشار کاری زیادی نیز به دفاتر پیشخوان در این زمان محدود برای تحویل سیم کارت با توجه به مراجعه بالای مردم وارد شده و امکان انجام سایر خدمات به مردم را نداریم.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان بهداشت در بحث شیوع هر چه بیشتر کرونا حضور مردم در مراکز شلوغ و تجمع‌ها است.
مهرداد شریفی ادامه داد: تمامی مراکز خدماتی در سطح شهر اهواز بسیار شلوغ است و بسیاری از مردم فاصله گذاری اجتماعی را با وجود تاکید زیاد مسئولان رعایت نمی‌کنند.
وی افزود: زمانی امکان مقابله با شیوع ویروس کرونا وجود دارد که مردم همکاری لازم را در رعایت مراقبت بهداشتی داشته باشند.
شریفی بیان کرد: متاسفانه برخی مردم برای مقابله با شیوع این ویروس همکاری نمی‌کنند و این موضوع تمامی زحمات کادر درمان را بی‌اثر خواهد کرد.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در خوزستان همچنان آیینهای عزاداری و عروسی با وجود تاکید فراوان مسئولان توسط مردم در حال برگزاری است.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: با اصناف و مراکزی که پروتکل وزارت بهداشت را رعایت نکنند برخورد می‌شود.
وی گفت: تمامی اصناف باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام و از دستورالعمل بهداشت تبعیت کنند در غیر اینصورت گشت‌های بازرسی بهداشت با این افراد برخورد خواهد کرد.
شریفی افزود: با برداشته شدن برخی محدویت‌ها، مردم تصور می‌کنند که بحران کرونا و شیوع این بیماری در جامعه به پایان رسیده و بدون رعایت مراقبت‌های بهداشتی در اماکن مختلف حضور می‌یابند؛ این موضوع باعث بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.
وی افزود: متاسفانه مردم هنوز بحران کرونا را باور نکرده اند و با رعایت نکردن اصول بهداشتی باعث شیوع هر چه بیشتر این ویروس در جامعه می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توانمندسازی مردم با ترویج فرهنگ رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است.
وی گفت: بهداشت و درمان به تنهایی امکان مقابله و مبارزه با این بیماری را ندارد و برای مبارزه با این ویروس مردم باید همکاری داشته باشند.
وی گفت: مردم باید در کنار خود قرنطینگی و در خانه ماندن به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، توجه ویژه‌ای به رعایت این اصل مهم در مواردی که به ناچار باید از خانه بیرون بروند به ویژه در محیط های اداری داشته باشند.
شریفی افزود: یکی از محیط هایی که این روزها ازدحام جمعیتی در آن اتفاق می‌افتد دفاتر پیشخوان دولت است که با توجه به بازگشایی مجدد آنها پس از یک دوره تعطیلی موقت رعایت برخی نکات بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا در این محیط‌ ها ضروری است.
وی گفت: بر اساس پروتکل بهداشتی در این مراکز رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل یک تا دو متر افراد، تهویه مناسب در محل دفتر پیشخوان، جمع‌آوری استامپ از دسترس مردم، ضدعفونی دستگاه‌های اسکنر اثر انگشت و تهیه محلول برای ضدعفونی کردن دست ها برای ارباب رجوع و کارکنان ضروری است.
شریفی ادامه داد: ضد عفونی مرتب و روزانه دفاتر پیشخوان، تهیه دستکش یکبار مصرف پلاستیکی در محل برای مراجعان و دریافت نکردن وجه نقد از مراجعان، استفاده از دستگاه کارتخوان، وجود لیوان یکبار مصرف و رعایت اصول بهداشتی برای آبسردکن و تعویض به موقع سطل زباله از دیگر موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین