سازمان بهداشت جهانی : روزه داری باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود

سازمان بهداشت جهانی : روزه داری باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود

سازمان بهداشت جهانی ضمن تاکید بر توصیه هایی برای سپری شدن رمضانی ایمن در ایام شیوع ویروس کرونا، از امکان روزه داری افراد سالم و عدم احتمال ابتلا به کویید ۱۹ خبر داده است. به نقل از سایت سازمان بهداشت جهانی، این سازمان طی مطلبی با اشاره بر فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی، توصیه‌هایی درباره روزه داری در ایام شیوع ویروس کرونا را منتشر کرد.
به نوشته سازمان بهداشت جهانی، مسلمان هر ساله در ماه مبارک رمضان در اجتماعات مذهبی به گرد هم می‌آیند و ساعات بیشتری را در مساجد می‌گذرانند. امسال شروع ماه رمضان در کشورهای اسلامی با شیوع ویروس کرونا همزمان شده و به همین منظور کشورها باید توصیه‌هایی را برای سپری کردن رمضانی ایمن را مدنظر قرار دهند.
با توجه به امکان انتقال ویروس کرونا در اجتماعات عمومی و تماس نزدیک افراد با یکدیگر، کاهش تعاملات می‌تواند شیوع این بیماری را کنترل کند. به همین منظور بستن مساجد، نظارت بر اجتماعات عمومی و دیگر اقدامات مشابه تأثیراتی مستقیمی بر مناسبت‌ها و گردهمایی‌های ماه رمضان خواهد داشت.
در صورتی که بر اساس تصمیم مقامات ملی کشورهای اسلامی، لغو اجتماعات مذهبی و عمومی ممکن باشد، برگزاری رویدادها به صورت آنلاین، مجازی یا از طریق رادیو و تلویزیون قابل اجرا خواهد بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین