مدیرکل محیط زیست خوزستان : تنها راه مهار گردوغبار تامین حقابه تالاب‌ها است

مدیرکل محیط زیست خوزستان : تنها راه مهار گردوغبار  تامین حقابه تالاب‌ها است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طی سه سال گذشته بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای اجرای طرح‌های مقابله با گردوغبار در استان توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف هزینه شده است. محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در رابطه با آخرین وضعیت کانون‌های گردوغبار خوزستان اظهار کرد: بارش‌های دو سال اخیر و برنامه‌های مدیریتی مهار کانون‌های گردوغبار نتایج خوبی به دنبال داشته و به خوبی مشخص است به طوری که از سال ۹۵ تاکنون روند کاهشی روزهای گردوغبار و افزایش روزهای پاک و سالم به خوبی نمایان است.
اشرفی در تشریح روش‌های مهار گردوغبار عنوان کرد: مهار کانون‌های گردوغبار داخلی با کاشت ۲۶ هزار هکتار نهال، احداث کانال انتقال آب به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر به‌منظور آبرسانی به عرصه‌های نهال کاری شده و انجام غرقابی اراضی مستعد خیزش گردوغبار، بخشی از این اقدامات بود.
وی افزود: همچنین قُرُق و کنترل مدیریت چرا با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار، تأمین حقابۀ تالاب‌های هورالعظیم و شادگان به عنوان کانون‌های مهم گردوغبار داخلی و آب‌گیر شدن آنها در کنار بارندگی‌های مناسب سال ۹۸، از جمله عوامل اصلی کنترل و مهار کانون‌های داخلی گردوغبار استان بوده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین