سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان : مردم به وضعیت سفید خوش بین نباشند

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان :  مردم به وضعیت سفید خوش بین نباشند

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان با تاکید دوباره بر جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: چنانچه مردم رعایت نکنند خوزستان به شرایط قرمز بازخواهد گشت.
رضا نجاتی افزود: وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا سفید ولی شکننده است و دلیل شکنندگی وضعیت سفید، رعایت نکردن همگانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
وی گفت: برخی تصور می‌کنند چون خوزستان در وضعیت سفید قرارگرفته خطری متوجه آنان نیست و ویروس کرونا ریشه کن شده در حالی که کرونا در کمین ما بوده و خطر همچنان باقی است.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان با بیان اینکه مردم در جریان شاخص‌های سفید ، قرمز و هشدار نیستند افزود: مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باید شاخص‌های وضعیت‌های مختلف کرونا را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا مردم دچار اشتباه نشوند.
وی با بیان اینکه پایه اصلی وضعیت‌های مختلف کرونا در استان‌های مختلف، میزان ابتلا و بستری است و چنانچه آمارها اندکی کاهش یا افزایش داشته باشد وضعیت متفاوت خواهد بود ادامه داد: مردم خوزستان نباید به وضعیت سفید خوش بین باشند چون با تغییرات اندک شاخص‌ها که همان آمار ابتلا و بستری است وضعیت استان تغییر می‌کند همان طوری که در برخی شهرستان‌های استان نیز با افزایش یک نفر به بیماری کرونا ، شرایط از هشدار به قرمز رفت.
وی گفت: وضعیت سفید به هیچ وجه به معنای ریشه کن شدن کرونا نیست و تصور اینکه کرونا از بین رفته و استان ایمن سازی شده نادرست است.
نجاتی افزود: هم اکنون تقریبا در همه شهرها و روستاهای خوزستان بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت پنهان و بدون علایم داریم که این خود خطری برای شکل گیری موج دوم کرونا در خوزستان هستند بنابراین باید همچنان در حالت آمادگی برای مقابله با کرونا باشیم.
نجاتی افزود: توصیه‌ های کرونایی همچنان پابرجا بوده و هیچ تغییری در آن که مبین کاهش نگرانی‌ها باشد ایجاد نشده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان با اشاره به در پیش بودن پاییز و بروز بیماری‌های فصلی از جمله آنفلوآنزا و بیماری‌های حاد تنفسی همزمان با بارش‌های نخستین فصل پاییز در خوزستان گفت: برآیند وزارت بهداشت این است که پاییزی سختی پیش رو داریم که در خوزستان این وضعیت به مراتب حادتر پیش بینی می‌شود.
نجاتی افزود: هم‌اکنون درحال آماده سازی امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی برای وضعیت حاد بیماری در فصل پاییز هستیم.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان گفت: مسئولان هیات‌های عزاداری باید شیوه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا برپایی آیین‌های عزاداری منجر به شیوع کرونا نشود.
وی افزود: فاصله گذاری‌اجتماعی، محدود کردن زمان عزاداری و پذیرایی نکردن مهمترین توصیه‌های بهداشتی به هیات‌های عزاداری وسوگواری ایام محرم است.
وی گفت: توصیه‌های بهداشتی برای همه بخش های اقتصادی، اصناف، اداری و مردم است و همچنان به قوت خود باقی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین