فرماندار خرمشهر : نظارت بر آیین‌های عزاداری باید به سران عشایر واگذار شود

فرماندار خرمشهر : نظارت بر آیین‌های عزاداری  بايد به سران عشایر واگذار شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: سران عشایر و شیوخ منطقه برای جلوگیری از فراگیری ویروس کرونا در کنار دستگاه‌های متولی امر نظارت بهداشتی برگزاری آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) و مواکب خرمشهر را برعهده بگیرند.
محمد حیدری روز شنبه در نشست با سران عشایر در فرمانداری خرمشهر بررعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: عزاداری روز عاشورا حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و اطمینان داریم که مردم شهرستان خرمشهر به ویژه علما، سران عشایر، معتمدان، افراد بانفوذ و همه دست‌اندرکاران برای حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) کمک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه مشارکت و تبادل نظر با سران عشایر به هم‌گرایی، همدلی و مودت بین مجموعه دولت و سران عشایر کمک می‌کند ادامه داد: امروز عمل کردن به فرهنگ عاشورا و امر به معروف در هر لحظه از زمان تغییر پیدا می‌کند لذا معرفت فردی و اجتماعی باید در پرتو فرهنگ عاشورایی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی سوق داده شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر نیز در این نشست گفت: بیش از ۳۰۰ حسینیه و ۷۰ موکب در خرمشهر با تمامی ضوابط پروتکل‌های بهداشتی در سامانه بیرق ثبت‌نام کردند و مجوز برای آنها صادر شد.
حجت‌الاسلام رضا متوسل مهمترین ضوابط در این سامانه را ممنوعیت خوردن و آشامیدن در مواکب بیان کرد و افزود: ممنوعیت توزیع نذور غیر از غذای بسته‌بندی شده، به تمام مواکب، حسینیه‌ها و مساجد اعلام شده است.
وی افزود: در بازدید به عمل آمده از مواکب، حسینیه ها و مساجد حدود ۸۰ درصد اعضا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام متوسل گفت: در پروژه مدافعان سلامت بیش از ۱۰ نفر از شبکه بهداشت خرمشهر ضمن بازرسی و توزیع الکل و ماسک در مواکب، حسینیه‌ها و مساجد، تب سنجی و فشارسنجی را انجام خواهند داد.
وی برگزاری تعزیه‌خوانی ، نواختن سنج و دمام را در خرمشهر ممنوع اعلام کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین