برنج، روغن و شکر دولتی در کار نیست ؛ خوزستان از سهمیه کالاهای محرم هم بی‌نصیب ماند

برنج، روغن و شکر دولتي در كار نيست ؛ خوزستان از سهميه كالاهاي محرم هم بي‌نصيب ماند

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: هیچ سهمیه کالایی تاکنون از ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه محرم امسال خوزستان در نظر گرفته نشده است.
عبدالرحمان ناصریان در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: تاکنون تصمیمی در خصوص تامین و توزیع کالای مورد نیاز ایام ماه محرم و صفر گرفته نشده است.
وی گفت: البته امسال به دلیل شیوع کرونا و کاهش پخت و پز، به منظور رعایت نکات بهداشتی کالای اساسی (برنج، روغن، شکر و…) اختصاص داده نشده است.
ناصریان بیان کرد: در ستاد ملی کرونا هم مطرح شد که پخت وپز در ایام محرم امسال ممنوع است.
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: تمامی دستگاه‌های خوزستان برای رسیدگی به تخلفات باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا به مردم و تولید کنندگان کمک شود.
وی گفت: سازمان صمت به تنهایی نمی‌تواند به تخلفات در بازار برخورد کند. معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: اگر راهکاری ارایه داده نشود در بخش گوشت و نهاده‌ها دچار افزایش قیمت فراوان خواهیم شد.
بهرام جباری افزود: قیمت نهاده‌های دامی بسیار افزایش یافته و دامداران خوزستان از این موضوع بسیار گله‌مند هستند.
وی گفت: از اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان تقاضا داریم در رسیدگی به پرونده‌های تخلف، با سازمان صمت استان همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوان با جدیت هر چه تمام تر با متخلفان در بازار برخورد شود. معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: انتظار می‌رود که تولیدکنندگان داخلی برای کاهش قیمت کالاها همکاری کنند. نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان خوزستان نیز دراین نشست بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در خوزستان ۱۹۷ هزار ریال است که نسبت به کل کشور خوزستان بالاترین قیمت مرغ را دارد.
علیرضا توکل گفت: باید مشخص شود که چه عواملی باعث نوسان قیمت مرغ در خوزستان شده است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: حل کردن برخی مسایل اقتصادی از اختیار دستگاه‌های اجرایی خارج است مثل کمبود ارز دولتی برای فعالان اقتصادی که این مشکل باید در سطح ملی برطرف شود.
ارسلان شهنی با اشاره به اینکه کمبود ارز دولتی باعث افزایش قیمت نهاده‌ها شده ادامه داد: تفاوت قیمت کالاها در بین استان‌های مختلف طبیعی است و دستگاه‌ها باید برای کنترل مشکلات در سطح بازار با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا از هیات‌های عزاداری حسینی و مردم خواسته از تجمع و پخت و پز تا حد امکان خودداری کنند.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین