احتمال بی‌هویتی تعداد زیادی از سیم‌کارت‌های اعتباری

احتمال بی‌هویتی تعداد زیادی از سیم‌کارت‌های اعتباری

مهدی فقیهی در خصوص اعلام اخیر وزارت ارتباطات مبنی بر ساماندهی مجدد سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان اظهار داشت: این موضوع در گذشته نیز مطرح و از سوی مجلس پیگیری شده بود.
رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در آن زمان وزارت ارتباطات به نقل از اپراتورها اعلام کرد که دیگر سیم‌کارت بی‌نام و نشان وجود ندارد.
وی ادامه داد: سپس قوانین محدودیت فروش سیم‌کارت برای جلوگیری از آسیب‌های عرضه بی‌رویه سیم‌کارت و سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان وضع شد اما پیش از وضع این محدودیت‌ها، سیم‌کارت‌هایی به صورت انبوه و در تعداد بالا به نام افرادی به ثبت رسیده بود که بعضا نام و نشان کامل نداشتند.
وی افزود:‌در آن زمان وزارت ارتباطات اعلام کرد پس از این دیگر سیم‌کارت بی‌نام و نشان واگذار نمی‌شود و اپراتورها را مکلف به تصدیق احراز هویت مشترکان کرد، اما درباره سیم‌کارت‌هایی که در گذشته به روش انبوه و با اطلاعات ناقص ارائه شده بودند، ساماندهی انجام نشد.
فقیهی با تاکید بر اینکه وجود این سیم‌کارت‌ها نشان می‌دهد نظارت رگولاتوری بر اپراتورها کافی نیست، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اپراتورها نیز هنوز موضوع احراز هویت درباره سیم‌کارت‌های قدیمی را حل نکرده‌اند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطر نشان کرد: از سوی دیگر حجم بالایی از سیم‌کارت‌های فروخته شده مربوط به زمان قبل از وضع مقررات است و احتمال زیادی وجود دارد که هم اکنون هویت تعداد زیادی از دارندگان سیم‌کارت‌های فعال اعتباری کامل نباشد.
وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در صورت عزم جدی برای برخود قاطع با این پدیده حتی در صورت مقاومت اپراتورها در مقابل از دست دادن بخشی از مشترکان و درآمد، می‌تواند در ساده‌ترین راه ارتباط سیم‌کارت‌های دارای اطلاعات فردی ناقص را قطع کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین