مشاور وزیر کشور : *شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران هستیم*

مشاور وزیر کشور :  *شرمنده خانواده شهدا و ايثارگران هستیم*

حسین همراهی مشاور وزیرکشور در امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا و دیگر ایثارگران برای اهداف الهی گام در این عرصهنهادند خاطر نشان کرد؛ با این وجود، رفع مشکلات خانواده های آنان برای همه بویژه برای مسئولان ارشد و کار گزاران یک الزام و تعهداست.

به گزارش نسیم خوزستان، حسین همراهی مشاور وزیرکشور در امورایثارگران در نشست مجازی ایثارگران سازمان ثبت احوال گفت: برخی عدم همکاری در دستگاههای مختلف و احیاناً شوک هایی که از این طریق به ایثارگران و خانواده آنان وارد می شود، قابل تحملنیست و مسئولان ارشد کشور لازم است چاره اندیشی کنند. او گفت در مقام پاسخ گویی شرمنده جامعه ایثارگری هستیم.

همراهی افزود : دستگاه قضایی، مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی باید برای این بن بست هایی که مکرر وقت جامعه ایثارگریو دست اندرکاران کشور را می گیرد از همان ابتدای تهیه و تصویب قوانین و مقررات، جامع نگری کنند و با بررسی های دقیق کارشناسیمانع مشکلات اجرایی و عمل به قوانین شوند و مجازات لازم را برای عمل نکردن به قانون مصوب پیش بینی و واقعا به آن عمل کنند.

حسین همراهی در نشست ایثارگران ثبت احوال کشور که به مناسبت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور رئیس، معاونان و مدیرانارشد این سازمان بصورت ویدئو کنفرانس برگزارشد افزود: مبهم و شفاف نبودن قوانین ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی وبرداشت های ناصواب و رفت و برگشت های مکرر استفساریه میان دستگاه های اجرایی و تقنینی و قضایی به مشکلی بشدت آزار دهندهبرای جامعه ایثارگری تبدیل شده است.

مشاور وزیرکشور گفت : در حالی که فقط یک سال به پایان برنامه ششم توسعه مانده است جامعه ایثارگران هنوز درگیر قوانین حمایتیمربوط به برنامه پنجم توسعه است که درگیر و دار تفاسیر مختلف و ابهام ها و برخی عمل نکردن های مسئولان ناتمام مانده است؛ یعنیبا گذشت ۹ سال از شروع برنامه پنجم توسعه، هنوز که هنوز است قوانین حمایتی آن در مورد بسیاری از ایثارگران و خانواده شهدا عملنشده است و این رفت و برگشت و استفساریه ها و عمل نکردن ها واقعا آزار دهنده است.

همراهی، برخوردهای جناحی و حزبی و سیاسی را شایسته مواجهه با جامعه ایثارگری ندانست و گفت مدعیان تشکل های سیاسی و احزاب و جناح ها در شروع فعالیت انتخاباتی ادعای حمایت از ایثارگران را افتخار خود عنوان می کنند ولی در عمل، این همه مشکلاتدر اجرای قوانین ایثارگری وجود دارد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثار گران اراده ای قاطع برای حمایت عملی و کاربردی از ایثارگران و اجرای قوانین حمایتی از آنان را لازمدانست و گفت: برگشت ناپذیری قوانین مصوب با تفاسیر و برداشت های بعضی از مراجع قضایی و اجرایی لازم است تضمین و تامینشود.

وی افزود: بعضی از مقررات مصوب ایثارگران به سبب تفسیرهای نادرست به تضییع حقوق ایثارگران تبدیل شده و اقشار مأخوذ به حیا ومحجوب ایثارگران را دچار اذیت و سردرگمی کرده است. به عنوان نمونه بند “و” ماده ۴۴ قانون موضوع تبدیل وضعیت استخدامیایثارگران بارها در رفت و برگشت به مجلس و استفساریه تبدیل به قانون شد، مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفت و رئیس جمهور آن راابلاغ کرد ولی متاسفانه بعضی از دستگاه ها با تفسیر خود آنرا به مشکلی برای جامعه ایثارگران تبدیل کردند و عملا دستگاه هایی که درحمایت از جامعه ایثارگران به این قانون عمل کرده بودند را پشیمان کردند و ازین دست مواردی مختلفی قبلا هم وجود داشت.

وی مکاتبات مکرر و تعدد قوانین مبهم و چرخه پیچیده نظام اداری و همکاری نکردن دستگاههای مختلف را برای جامعه ایثارگری آزاردهنده دانست و گفت : جامعه ایثارگران یک سرمایه ی بزرگ ملی و بی بدیل است و شایسته نیست با این سرمایه بی بدیل اجتماعی وفرهنگی اینگونه رفتار شود.

وی در پایان گفت گرچه شهدا و دیگر ایثارگران برای اهداف الهی گام در این عرصه نهادند ولی رفع مشکلات خانواده های آنان برای همهبویژه برای مسئولان ارشد و کار گزاران یک الزام و تعهد است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین