افزایش شیوع بیماری‌ها در مرغداری‌های خوزستان/ خوزستان در ماه آینده با مشکل کمبود مرغ مواجه خواهد شد

افزایش شیوع بیماری‌ها در مرغداری‌های خوزستان/ خوزستان در ماه آینده با مشکل کمبود مرغ مواجه خواهد شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران خوزستان با اشاره به شیوع بیماری ها در مرغداری های استان ، گفت: استان خوزستان در ماه آینده با مشکل مرغ مواجه خواهد شد زیرا میزان تلفات مرغداری‌ها بسیار بالا بوده است.

محمدحسین زمانی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، با بیان اینکه، وضعیت تولید مرغ در حال حاضر در خوزستان مناسب است، اظهار داشت: در ماه آینده، به دلیل تلفات بالای ۵۰ درصد در بعضی از واحدهای مرغداری‌ شمال خوزستان به علت بیماری آنفولانزا و نیوکاسل، با مشکل کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.

وی افزود: طی یک ماه گذشته شیوع بیماری‌ها در مرغداری‌های استان افزایش یافته و باعث بروز تلفات بسیار سنگین به این واحدها شده است.

زمانی‌راد ادامه داد: وارد شدن کود از استان‌های دیگر در ایام کشت پاییزه و احتمال آلوده بودن این کودها و مهاجرت پرندگان مهاجر به خوزستان، عرضه جوجه‌هایی ناسالم و بی کیفیت به عنوان جوجه سالم که پس از یک هفته مشخص می‌شود که جوجه‌ها (ام جی مثبت) هستند، از دیگر عوامل بروز تلفات در مرغداری‌ها است.

وی عنوان کرد: آمار جوجه‌ریزی ماهانه در خوزستان بین ۶ تا ۷ میلیون قطعه است اما بر اثر بیماری و تلفات سنگین در بعضی از واحدهای مرغداری در کل استان بیش از ۳۰ درصد نسبت به ماه گذشته کمبود مرغ خواهیم داشت.

زمانی‌راد گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، استان خوزستان در ماه آینده با مشکل کمبود مرغ مواجه خواهد شد زیرا میزان تلفات مرغداری‌ها بسیار بالا بوده است.

انتهای پیام/

برچسب : ,

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین