۹۰ درصد قطعات در نمایشگاه نفت خوزستان تولید داخل است

90 درصد قطعات در نمایشگاه نفت خوزستان تولید داخل است

رکن‌الدین جوادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و حفاری خوزستان اظهار کرد: شور خودکفایی و ساخت داخل خیلی زنده است و این جای خوشحالی دارد که دانش‌آموختگان و صنعتگران در این مکان حاضر هستند.
وی با بیان اینکه در بخش قطعات بالای ۹۰ درصد تامین داخل هستند، افزود: در بخش ساخت نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد داخلی بوده و این خود گام بزرگی در صنعت نفت است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت دو سیاست کلان دارد که نخست در مناقصات، سازندگان داخلی را با قیمت تمام شده کالا مقایسه کند گفت: در گذشته یک سازنده داخلی مواد اولیه را باید گمرک و عوارض حمل و کرایه حمل آن را بپردازد و با یک سازنده خارجی مقایسه می‌شد.
جوادی بیان کرد:‌ هزینه‌های حمل و گمرک در حال حاضر پس از گذر کالا از گمرک ایران اضافه شده و قیمت با ارز روز بازار مقایسه و فرصت برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: در بحث ساخت نیز برای ۱۰ گروه از کالاهایی که هنوز ساخت آنها در داخل چندان پا نگرفته است، کارگروه تعریف می‌شود و امیدواریم سازندگانی در این بخش‌ها به صورت دانش‌بنیان و صنعتگر داشته باشیم.
معاون وزیر نفت در پایان با بیان اینکه سهم هر یک از سازندگان نیز به میزان سرمایه‌گذاری در کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: اگر وضع مالی کشور پررونق باشد میزان پروژه‌ها بیشتر و کار ارجاعی نیز بیشتر خواهد شد اما اگر محدودیت مالی در کشور وجود داشته باشد به تناسب کار ارجاعی نیز کمتر خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین