زندانهای خوزستان در جایگاه نخست حرفه آموزی زندانیان کشور

زندانهای خوزستان در جایگاه نخست حرفه آموزی زندانیان کشور

برابر اعلام ارزیابی عملکرد ادارات کل زندانهای کشور در حوزه حرفه آموزی به زندانیان، اداره کل زندانهای استان جایگاه نخست را در این رتبه بندی از آن خود نمود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدیرکل زندانهای خوزستان با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی لازم در حوزه حرفه آموزی به زندانیان واجد شرایط ، *۱۰۰درصد* برنامه پیش بینی شده سازمان در این استان محقق گردیده است و در رتبه بندی موصوف این اداره کل در گروه استانهای سطح یک، جایگاه اول را بخود اختصاص داده است.

پژمان پروین خاطر نشان ساخت:حرفه آموزی و متعاقب آن اشتغال از مهمترین رویکردها و مبانی اصلاح و تربیت مجرمان است زیرا داشتن مهارت شغلی ، می تواند متضمن کاهش نرخ بازگشت مجدد آنان به زندان باشد.

وی افزود: در راستای حرفه آموزی به زندانیان از همکاری سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، شیلات و … بهره گیری شده است به ترتیبی که *بیش از ۵۳۰۰ قبولی در آزمون های حرفه آموزی* در کارنامه این بخش ثبت شده است.

گفتنی است زندانهای خوزستان در حوزه حرفه آموزی و اشتغال ظرف دو سال گذشته گامهای بزرگی را برداشته که از جمله آن می توان تجهیز مرکز مهارت آموزی و اشتغال زندان مرکزی، راه اندازی سایت مهارت آموزی و اشتغال و صنایع دستی(شماره دو زندان مرکزی) و زندان سپیدار، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندان ماهشهر و… را مورد اشاره قرار داد.

به گفته پژمان پروین برخی صنایع دستی زندانیان (مانند چرمینه سازی و تسبیح سازی) با رویکرد تجاری سازی و انتفاع مالی زندانی، به سمت برند سازی سوق داده شده است تا از در آمد مالی آن زندانی و خانواده وی بهره مند گردند.

مدیرکل زندانهای خوزستان در خاتمه ضمن تشکر از همکاران حوزه اشتغال و حرفه آموزش اداره کل و زندانهای تابعه استان، بیان داشت: زندانیانی که در دوره های حرفه آموزی فنی حرفه ای شرکت نموده و در آزمونهای مربوطه قبول می شوند، مدرک و گواهی رسمی را که در ان با هدف حفظ کرامت فرد فراگیر نام زندان درج نشده است ، دریافت می کنند. این افراد توسط مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانهای استان تحت حمایت و مراقبتهای توانمند سازی پسا آزادی قرار می گیرند و از سازمانهای آموزش دهنده فنون و مهارتها و مرکز کار آفرینی، وام خود اشتغالی دریافت می کنند که موجبات اشتغال شرافتمندانه آنها را بدنبال دارد که این خود در پیشگیری از عدم بازگشت مجدد آنان به زندان تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین