تویسرکانی: خدمات ثبت اسناد خوزستان در حفاظت از مالکیت مردم و دولت پررنگ است

تویسركانی: خدمات ثبت اسناد خوزستان در حفاظت از مالکیت مردم و دولت پررنگ است

رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور معاون قوه قضاییه گفت: حفاظت از مالکیت های مردم و دولت که در خوزستان اهمیت دارد و از لحاظ وجود زمین های ارزشمند، خدمات اداره ثبت اسناد بسیار پررنگ است.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد تویسرکانی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت و اسناد املاک خوزستان بیان کرد: تقدیر و تشکر از خدمت گذارانی که در طی سنوات متعدد به خدمت و همکاری با نظام مشغول بودند، حکایتی از قدرشناسی مردم ما و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به حساسیت وضعیت کنونی کشور عنوان کرد: هم اکنون در برهه حساسی در تاریخ به سر می بریم و وظیفه خدمت گذاران خطیرتر از قبل است و آنها باید تمام دقت و همت خود را به کار بگذارند.
رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور ادامه داد: کشور ما در معرض توطئه های پنهان و آشکاری است و این مسئولان باید جامعه ای الگویی برای دنیای پیرامون بیافرینند و با فعالیت های صادقانه خود زمینه ساز ظهور امام زمان شوند.
تویسرکانی افزود: وظیفه ما در سازمان ثبت و اسناد کشور مسئولیت سنگینی است. حجم خدمات بالا است و همه مردم از دور یا نزدیک با این اداره دولتی در ارتباط هستند.
وی با اشاره به خدماتی که در این اداره از سوی کارکنان ارائه می شود، بیان کرد: کارکنان این سازمان با موضوعات و خدمات مختلفی چون ازدواج، طلاق، ثبت املاک، استاد و شرکتها در خدمت رسانی به مردم تلاش بی وقفه ای دارند.
رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور اظهار کرد: به تعبیر قانون خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک حاکمیتی است و لازم به ذکر است که ثبت رسمی یکی از نکات بسیار مهم مورد تاکید در قرآن کریم است.
تویسرکانی با اشاره به وظیفه هر مسلمان در ترویج ثبت اسناد گفت: ما وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی در جهت ساخت یک جامعه ایده آل، توسعه ثبت رسمی را مدنظر قرار دهیم. تبلیغ در این جهت از سوی علما و مراکز دینی و فرهنگی کشوری و استانی نیز یک نیاز ضروری است.
وی با اشاره به هزینه های دعاوی مربوط به ثبت املاک در دادگستری بیان کرد: یکی از آسیب های جامعه ما، هزینه های فراوانی است که در نتیجه نزاع و دعاوی مربوط به اسناد و املاک دادگستری ها بر مردم و دولت تحمیل می شود.
رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و معاون قوه قضاییه تاکید کرد: نگاه به معاملات و ثبت اسناد رسمی باید همه گیر شود چرا که آثار اهتمام به این سازمان بسیار می تواند در حذف بروکراسی، تسهیل، تسریع و دقت ارائه خدمات به دولت و مردم کمک کند. تویسرکانی با اشاره به حجم بالای خدمات در سازمان ثبت بیان کرد: سازمان ثبت با بالاترین حجم خدمات در جهت شفاف سازی و سرعت دادن به عمل در کشور همچنین استفاده گسترده فناوری های روز در راس دیگر سازمان ها قرار دارد.
وی ادامه داد: در رابطه با بحث حفاظت از مالکیت های مردم و دولت که در استان خوزستان اهمیت دارد و از لحاظ وجود زمین های ارزشمند در این استان خدمات اداره ثبت اسناد و املاک بسیار پررنگ است.
رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و معاون قوه قضاییه گفت: استان خوزستان به عنوان منطقه ای که در آن مردان بزرگی به شهادت رسیدند، برای حفاظت و ارائه خدمات بهتر همواره مورد اولویت کاری سازمان اسناد کشور قرار دارد و ما باید بهترین خدمات را در این استان ارائه دهیم.
تویسرکانی افزود: آسیب شناسی های دقیقی از فعالیت های گذشته انجام دادیم و در ثبت مالیکت های دولت، مسائل زمین خواری، تعیین حدود مالیکت های اشخاص و جلوگیری از نزاع هایی که نسبت آن در استان خوزستان هم وضعیت مناسبی ندارد مطالعاتی صورت گرفته است. وی بیان کرد: دستگاه هایی که متولی هستند در حوزه های مختلف مجموعه مدیران حاکمیتی و در راس آنها استاندار خوزستان با اتخاذ شیوه های درست خدمت رسانی به مردم را با سرعت و دقت انجام دهند و جلوگیری کنیم از هزینه هایی که در آینده احتمال وقوع آنها وجود دارد. رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و معاون قوه قضاییه جلویگری از هزینه های وارده بر مردم و بیت المال را میسر دانست و گفت: می توان با بررسی، برنامه ریزی، ترسیم خطوط صحیح و تشکیل نقشه راه از تحمیل هزینه و زحمت بر مردم و بیت المال جلوگیری کنیم.
تویسرکانی تاکید کرد: سیاست ها را به نحوی دقیق ترسیم کردیم که در سنوات اخیر، مکاتبات هزینه بر و طولانی همه بخش ها با الکترونیک شدن خدمات از بین رفته و درنتیجه ثبت اسناد به شکل الکترونیک مانع از فساد و جعل اسناد شده است.
وی افزود: امیدواریم با حضور مدیرکل جدید این خدماتی که مدیر کل سابق ارائه کردند، ادامه پیدا کند و سیاست های سازمان به شکل پیش رو به ویژه در زمینه کاداستر اجرا شود.
رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و معاون قوه قضاییه با اشاره به حضور مدیر کل جدید در استان فارس و خدمات موثر وی گفت: رامشی مدیر کل جدید اسناد و املاک خوزستان، حضور طولانی وموثری در استان فارس داشته و گسترده ترین تشکلات اداری را اداره کرده است و حضور وی در خوزستان می تواند خدمات بهتری را به این استان ارائه کند.
تویسرکانی در پایان عنوان کرد: یکی از بحث های مهم در بخش های قضائی افزایش دعاوی و تحمیل هزینه ها در اثر بی نطمی های حقوقی است که با ایجاد یک ارتباط مشترک در تثبیت مالکیت و توسعه ثبت رسمی در کشور و تبلیغ این معنا می توان این هزینه ها را کاهش دهیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین