آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان روحیه انتقاد پذیری داشته باشند

آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان روحیه انتقاد پذیری داشته باشند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مسئولان باید روحیه انتقاد پذیری داشته و در برخورد با مردم بهترین رفتار را ارائه دهند و نباید با رفتار نامناسب خود موجب بدنامی شوند.
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از کارشناسان و ائمه جماعات راه آهن کشور که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی(عج)، به صفات مومنان در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: توکل به خدا، اقامه نماز، انفاق در راه خدا، ترس از خشیت الهی و پیشرفت دائمی از جمله صفات مومنان است.
وی با اشاره به این که اگر انسان توکل به خدا داشته باشد از چیزی نمی‌ترسد، افزود: قرآن در همه امور زندگی جامعیت دارد و برنامه دقیقی را بیان کرده است و اگر انسان براساس این آموزه‌ها حرکت کند به سعادت خواهد رسید.
استاد برجسته حوزه به برنامه‌های دین اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: در اجتماعات برنامه‌هایی است که باید رعایت شود؛ مانند خانواده، جامعه، مدرسه و سفر که توجه به این شرایط از ضروریات است.
نباید در جمهوری اسلامی به اقامه نماز کوتاهی شود
وی گفت: توجه به نماز از برنامه‌هایی است که در سفر و اجتماع به آن توجه شود و نباید در مملکت جمهوری اسلامی به اقامه نماز کوتاهی شود و برای تحقق این امر مسئولان باید همه نوع همکاری برای اقامه این فریضه در سفرهایی که زمینی و هوایی صورت می‌گیرد انجام دهند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخورد مناسب با مردم و کمک به مردم، نیازمند در سفر و زمان شناسی و رعایت زمان از جمله آداب اجتماعی در مسافرت است و اسلام تأکید فراوانی بر اهمیت آن دارد.
وی در توصیه به مسئولان راه آهن افزود: مسئولان باید روحیه انتقاد پذیری داشته و در برخورد با مردم، بهترین رفتار را ارائه دهند و نباید با رفتار نامناسب خود موجب بدنامی شوند.
این مرجع تقلید شیعیان گفت: از برنامه‌هایی که باید به آن توجه داشت، رعایت حقوق مردم در مسافرت است. حقوق مردم را نباید نادیده گرفت و از جمله حقوق مردم این است که برنامه ناوگان هوایی و زمینی بر اساس زمان تعیین شده حرکت کند؛ اگرچه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های خود حرکت منظمی داشته است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین