کاشفی پور: ۲۱ هزار متقاضی کنکور سراسری در خوزستان

كاشفی پور: ۲۱ هزار متقاضی كنكور سراسری در خوزستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۲۱ هزار و ۴۰۰ متقاضی کنکور سراسری در خوزستان داریم.
سید محمود کاشفی پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: معمولا یکی از رویدادهای مهمی که در بخش آموزش کشور روی می دهد برگزاری آزمون سراسری است. کنکور سراسری هر ساله در نیمه اول تیر ماه برگزار می شد ولی امسال به خاطر ماه رمضان دو هفته زودتر و در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دانشگاه شهید چمران از جمله مراکزی است که در برگزاری انواع کنکورها و آزمون ها از جمله سراسری، ارشد، دکتری و استخدامی تجربه بسیار خوبی دارد. این دانشگاه دارای مخزن امتحانی و ستاد برگزاری آزمون است.
وی تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون سراسری تمامی حوزه های امتحانی از مخزن امتحانی این دانشگاه تغذیه شده و بعد از برگزاری نیز تمامی پاسخنامه ها به دانشگاه ارسال می شود. ستاد برگزاری آزمون پس از بسته بندی، پاسخنامه ها را به تهران ارسال می کند.
کاشفی عنوان کرد: ۸۸۰ هزار نفر در سراسر کشور متقاضی شرکت در آزمون بوده و به دلیل دو رشته ای بودن برخی افراد برای حدود یک میلیون نفر کارت آزمون صادر شده است و ۴۸۰ هزار نفر از شرکت کنندگان بانوان و مابقی نیز آقایان هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: چهار آزمون برای رشته های تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه برگزار می شود. آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی صبح روز پنج شنبه ۲۱ خرداد و گروه هنر نیز عصر همان روز برگزار می شود.
وی یادآور شد:‌ آزمون گروه تجربی صبح روز جمعه ۲۲ خرداد و آزمون گروه زبان های خارجه نیز عصر جمعه برگزار می شود. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد شرکت کنندگان در رشته تجربی و مابقی در سایر رشته ها هستند.
کاشفی با اشاره به اینکه ۷۲ حوزه برگزاری کنکور سراسری در خوزستان وجود دارد، گفت: آزمون ۱۱ هزار و ۶۰۰ متقاضی خوزستان در دانشگاه شهید چمران، چهار هزار و ۳۰۰ متقاضی در جهاد دانشگاهی و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش برگزار می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد:‌ توزیع کارت از طریق سایت سازمان سنجش امروز از ساعت ۱۴ شروع شده و متقاضیان می توانند کارت خود را دریافت کنند. برای اهواز یک باجه رفع نقص داریم که روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۸، ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه) در محل در ورودی دانشگاه مستقر است.
وی بیان کرد: این باجه رفع نقص به منظور رفع اشکال کارت ورود به جلسه آزمون سراسری و در صورت نیاز صدور کارت جدید فعالیت می کند. داوطلبان نوبت صبح باید ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و بعداز ظهر نیز ساعت ۱۴در حوزه حاضر باشند. برای برگزاری آزمون در دانشگاه شهید چمران اهواز هفت دانشکده را درگیر کرده ایم.
کاشفی ادامه داد: آزمون نوبت صبح ساعت هشت و بعداز ظهر نیز ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هنگام برگزاری آزمون لازم است داوطلبان پاسخنامه را در محل علامتگذاری شده امضا کرده و اثر انگشت بزنند. ثبت اثر انگشت از بهمن ماه سال گذشته شروع شده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امسال افزایش ظرفیت برای پذیرش نداریم چون همین الان هم بسیاری از صندلی های دانشگاه خالی می ماند. این دانشگاه سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ نفر را جذب کرده و ۵۰ تا ۶۰ درصد پذیرفته شدگان بومی و مابقی غیر بومی هستند. امسال نیز در همین حدود پذیرش خواهیم داشت.
وی گفت: ترجیح نمی دهیم که در مقطع کارشناسی رشته ها را توسعه بدهیم و بیشتر برای توسعه رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تمایل داریم.
کاشفی پور تصریح کرد: افرادی که مدارک ثبت نام خود را در سامانه کنکور سراسری سازمان سنجش نداشته و امکان دریافت کارت خود را ندارند باید به باجه رفع نقص به دانشگاه شهید چمران اهواز مراجعه کرده و از طریق ارائه کارت ملی کارت حضور در آزمون را دریافت کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین