واکنش دیلی میل به مسابقه کاریکاتور «داعش» در ایران

واکنش دیلی میل به مسابقه کاریکاتور «داعش» در ایران

رقابت و نمایشگاهی از آثار ضد داعشی که به تازگی در خانه کاریکاتور ایران برگزار شد، مورد توجه سایت بریتانیایی دیلی میل واقع شد. این سایت بریتانیایی در این زمینه چنین نوشت: گردن زدن، بمب‌گذاری انتحاری و تخریب آثار باستانی همه موضوع‌های نمایشگاه هنری هستند که به بررسی جنایات وحشتناک گروه تروریستی داعش اختصاص یافت.
بیش از ۱۰۰۰ کاریکاتور ضد داعش از ۴۳ کشور گرد آمدند که از این میان ۲۷۰ اثر در یک نمایشگاه کارتون و کاریکاتور ارایه شدند. قلم و مداد سلاح‌های انتخابی این هنرمندان بودند که بخشی از رقابت کارتون و کاریکاتور در ایران را شکل دادند.
خانه کاریکاتور ایران که برگزاری این رقابت را برعهده داشت، از میان ۱۰۰۰ اثر ارسال شده، ۲۷۰ اثر را برای این نمایشگاه انتخاب کرد. هنرمندان از بیش از ۴۰ کشور که بریتانیا و استرالیا نیز از جمله آنها بودند، در این رقابت بین‌المللی شرکت کردند.
برخی از این تصاویر بسیار احساسی و تکان دهنده در مرکز فرهنگی تهران در معرض دید قرار گذاشته شدند.
مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند گرافیست و رییس خانه کارتون به پرس تی‌وی گفته است که قصد دارند این نمایشگاه را در کشورهای دیگری چون عراق، سوریه و لبنان نیز برگزار کنند.
وی گفت: ما به منظور روشن کردن طبیعت واقعی داعش این مسابقه را برگزار کردیم. داعش تلاش دارد تا خودش را با اسلام پیوند بزند اما در واقع هیچیک از ایده‌های آن اسلامی نیست.
این مسابقه که در ماه فوریه فراخوان داد بر جرایم وحشتناک این گروه متمرکز است و بر موضوع‌هایی چون بمب گذاری انتحاری و نابود کردن آثار باستانی تاکید دارد.
این آثار از سوی تیمی از متخصصان داوری و برنده آن ۳۱ ماه می معرفی شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین