حمله هوایی به ستونی از داعش در مسیر بیجی به موصل

حمله هوایی به ستونی از داعش در مسیر بیجی به موصل

منابع عراقی از حمله هوایی به ستونی از داعش که در حال حرکت از بیجی به موصل بود و هلاکت شماری از انها خبر دادند.
منابع عراقی اعلام کردند: جنگنده ای ائتلاف بین المللی ستونی از داعش که در حال حرکت از شهر بیجی به موصل بود را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیست داعشی ها کشته شدند.
به گفته این منابع بر اثر این حملات دهها خودرو داعش منهدم و ابوشامل چچنی مسئول تروریست های خارجی داعش به هلاکت رسید.
دفع حمله داعش در جنوب فلوجه
همزمان یک منبع منبع امنیتی در الانبار بیان کرد: نیروهای واکنش سریع امروز موفق به سد کردن حمله داعشی ها به مقر ارتش عراق در نزدیکی منطقه النعیمیه در جنوب فلوجه شدند.در این درگیری ها شماری از داعشی ها به هلاکت رسیدند و ادوات آنها از جمله لودر و دیگر ماشین آلات راه سازی و خاکبرداری آنها منهدم شد.
این منبع افزود: داعشی مجبور به فرار شدند.
از سوی دیگر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۲۵ نظامی اضافی به عراق برای کمک به آموزش نیروهای عراقی خبر داد و اعلام کرد: این نظامیان به نیروهای عراقی شیوه خنثی کردن بمب ها را خواهند آموخت.
با حضور این نظامیان جدید تعداد نظامیان انگلیس در عراق به ۲۷۵ نفر خواهد رسید.
وزیر کشور عراق خواستار بازنگری در نهادهای امنیتی شد
حمد الغبان وزیر کشور عراق ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در ارتش و دستگاه های امنیتی گفت: متاسفانه ارتش و نیروهای امنیتی براساس درست پس از تغییر رژیم در عراق شکل نگرفتند و بسیاری به ارتش و نیروهای امنیتی صرفا به یک شغل توجه دارند.درباره پست های امنیتی فشارهای سیاسی وجود دارد.باید فرماندهانی دلیر و بی باک که در میدان حضور داشته باشند انتخاب شود.بازنگری هایی در پلیس در جریان است.
وی نیروی مردمی را قدرت اساسی برای آزادی مناطق اشغال شده دانست.
ترکمن ها آماده آزاد سازی روستایی در کرکوک می شوند
نیازی اوغلو نماینده وابسته به ترکمن ها اعلام کرد: نیروی مردمی ترکمنی در حال آموزش و تجهیز برای شروع عملیات برای آزاد سازی روستای البشیر در کرکوک از لوث داعش هستند.علت تاخیر به وجود آمده در آزاد سازی روستای البشیر نبود تیم مهندسی تخریب مواد منفجره و نیز عدم پوشش هوایی لازم از نیروهای امنیتی و مردمی هنگام پیشروی به سوی این مناطق بوده است.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین