افشای سرپیچی مقامات اسرائیل از دستورات نتانیاهو جنجال‌ساز شد

افشای سرپیچی مقامات اسرائیل از دستورات نتانیاهو جنجال‌ساز شد

افشای اختلاف نظر مقامات سابق رژیم صهیونیستی با نخست وزیر این رژیم در خصوص حمله به ایران و سرپیچی آنها از دستورات «بی بی» جنجال ساز شد. نیویورک این روزها صحنه برگزاری اجلاس سالانه جروزالیم پست است، نشستی که در آن مقامات فعلی و سابق رژیم صهیونیستی حضور دارند.
در همین رابطه روز گذشته «معیر داگان» رئیس سابق دستگاه جاسوسی و ترور رژیم صهیونیستی (موساد) به همراه «گابی اشکنازی» رئیس سابق ستاد مشترک این رژیم، پاسخگوی پرسش های شرکت کنندگان در اجلاس سالانه جروزالیم پست بودند.
در همین رابطه این روزنامه در شماره امروز خود با اشاره به جلسه روز گذشته می نویسد: یکی از مهمترین سوالات مطرح شده از اشکنازی و داگان پرسشی بود که توسط «کارولین کلیک» ستون نویس روزنامه های اسرائیلی، مطرح شد.
کلیک در پرسش خود از داگان و اشکنازی سوال کرد: آیا درست است که شما به عنوان رئیس موساد و رئیس وقت ستاد مشترک در سال ۲۰۱۰ از فرمان نتانیاهو برای حمله به ایران سرپیچی کرده اید؟
در پاسخ به این پرسش داگان و اشکنازی هر دو موضوع را تکذیب کرده و عنوان داشتند: ما قانونا همواره متعهد به انجام دستوراتی هستیم که از سوی نخست وزیر صادر می شوند. هرگز تصمیمی برای حمله به ایران وجود نداشت. این موضوع (حمله به ایران) بیشتر یک تفکر یکجانبه بود و نه تصمیم جمعی و دستور نخست وزیر.
با وجود این پاسخ، کلیک در ادامه داگان و اشکنازی را متهم اصلی وضعیتی دانست که اکنون رژیم اسرائیل در آن قرار دارد زیرا از یک سو ایران در حال مذاکره با کشورهای ۱+۵ برای رسیدن به توافق جامع است و از سوی دیگر توانایی هسته ای خود را نیز حفظ کرده است.
در ادامه این جلسه به مشاجره میان داگان و کلیک کشده شد و ستون نویس جروزالیم پست گفت: بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده دو تن از اعضای کابینه در سال ۲۰۱۰ میلادی از دستور آماده باش فوری برای حمله به ایران سرپچیی کرده اند.
داگان: سرپیچی به این خاطر بود که دستور صادر شده غیر قانونی بود.
کلیک: اما کابینه امنیتی اسرائیل این دستور را صادر کرده بود.
داکان: شما آنجا نبودید و ما هم نمی دانیم که در کابینه امنیتی چه اتفاقی رخ داده است.
اشکنازی: آنچه کلیک می گوید احمقانه است.
کلیک در ادامه به انتقاد از سیاست کاخ سفید برای مذاکره با ایران پرداخت و مدعی شد با توجه به ویژگی های ایرانی ها هیچگاه توافق جامع بدست نخواهد آمد.
لازم به ذکر است ایران و ۱+۵ تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارند تا به توافق جامع برسند اما زیاده خواهی طرف های غربی و ایستادگی ایران در برابر این خواسته ها موجب شده تا مسیر رسیدن به این توافق با کندی طی شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین