توضیح وزیر صنعت در مورد کیفیت پایین خودروهای صفر کیلومتر

توضیح وزیر صنعت در مورد کیفیت پایین خودروهای صفر کیلومتر

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تا سه سال آینده خبر داد.
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طراحی خودروهای هیبریدی بین صنعت و دانشگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که پرسید رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو عنوان کرده شما نسبت به صف طولانی خودروهای صفر کیلومتر مقابل نمایندگی‌های خودروسازان خجالت‌زده هستید، چه برنامه ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت خودروها دارید؟ اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز پیگیری می‌شود بهبود کیفیت خودروهای داخلی است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ریزی انجام شده و روی کاغذ آمده که با اجرای آن، کیفیت خودروها طی سه سال آینده ارتقا خواهد یافت.

وی توضیح داد: برای کیفیت خودروها یکسری استانداردهای بین‌المللی وجود دارد که برنامه ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بر اساس آن تدوین و تصویب شده است.

* برنامه نوسازی در شاخه قطعه‌سازی

وزیر صنعت با بیان اینکه برخی گلایه خریداران خودرو از کیفیت پایین خودروها به قطعات و کیفیت آن برمی‌گردد، گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان در چند سال اخیر، میدان حرکت در همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی را نداشته‌اند و نتوانستند به خوبی تکنولوژی تولید خود را ارتقاء دهند.

وی ادامه داد:‌ برای بهبود کیفیت قطعات، برنامه نوسازی در شاخه قطعه‌سازی خودرو را اجرا می‌کنیم و امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای نیز شرکت‌های خارجی رغبت بیشتری به همکاری با قطعه‌سازان داخلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مذاکره در این مورد ادامه دارد که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گفته نعمت‌زاده، مسائل بین‌المللی در مینه ارتقاء کیفیت خودروها بازدارنده بوده و برخی خودروسازان مجبور به تأمین برخی قطعات از محل‌های دیگری بودند تا تولیدشان متوقف نشود.

* تعمیرگاه‌ها به نسبت تیراژ تولید خودرو توسعه نیافته است

وی در مورد صف خودروهای صفر کیلومتر مقابل تعمیرگاه‌های شرکت خودروسازی نیز به فارس گفت: تعمیرگاه‌های خودروسازان باید به نسبت میزان تولید خودرو توسعه یابد.

وی خطاب به یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: تعداد تعمیرگاه‌های مجاز و دارای صلاحیت باید افزایش یابد، نمی‌شود روزی ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو به بازار عرضه کنید ولی ظرفیت تعمیرگاه‌ها متناسب با این میزان تولید، رشد نکند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴ هزار دستگاه خودرو در هر روز در کشور تولید می‌شود، باید ببینید چه میزان تقاضای جدید برای خدمات وارد بازار می‌شود و طبق آن، خدمات پس از فروش را گسترش دهیم.

* بازگشت ۷۰ درصد منابع واگذاری‌ها به سازمان‌های توسعه‌ای

وزیر صنعت در مورد جلسه یارانه‌ای با رئیس سازمان مدیریت نیز گفت: صبح روز یکشنبه هفته جاری جلسه‌ای با آقای نوبخت داشتیم و در مورد یارانه تولید و همچنین موضوع اختصاص ۷۰ درصد منابع حاصل از واگذاری‌ها به سازمان‌های توسعه‌ای صحبت کردیم.

وی توضیح داد: طبق قانونی که اواخر سال ۹۲ در مجلس تصویب شد، مقرر شد ۷۰ درصد منابع حاصل از واگذاری سهام، اموال و دارایی سازمان‌های توسعه‌ای به این سازمان‌ها برگردانده شود، تا بابت اجرای طرح در مناطق کمتر توسعه یافته هزینه شود.

وی افزود: این مسئله در سال گذشته اجرایی نشد، اما در جلسه اخیر با رئیس سازمان مدیریت به نتیجه رسیدیم که امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: به این ترتیب، ۳۰ درصد از منابع حاصل از واگذاری‌ شرکت‌های زیرمجموعه سازمان‌های توسعه‌ای به خزانه واریز می‌شود و ۷۰ درصد بقیه به سازمان‌های توسعه‌ای جهت سرمایه‌گذاری‌های جدید اختصاص خواهد یافت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین