تسلط ارتش و نیروهای مردمی عراق بر ۹۵ درصد منطقه «بیجی»

تسلط ارتش و نیروهای مردمی عراق بر ۹۵ درصد منطقه «بیجی»

نیروهای ویژه ارتش و بسیج مردمی عراق، توانستند تا کنون ۹۵درصد منطقه بیجی را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.
عملیات پاکسازی بیجی توسط نیروهای عراقی تقریبا به پایان رسیده است و نیروهای عراقی بر بیش از ۹۵ درصد از مناطق بیجی سیطره پیدا کرده‌اند. همزمان نیروهای تیپ علی اکبر(ع) تحت نظر نیروهای مردمی (حشد الشعبی) موفق به پیشروی در منطقه «الاساله» شده‌ و توانسته‌اند تعداد زیادی از خودروهای نظامی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیروهای تروریستی داعش را تحت اختیار خود بگیرند .
در عملیات پاکسازی منطقه «الاساله» ده‌ها تن از نیروهای تروریستی داعش که اغلب تابعیت قفقاز و چچن را داشتند کشته شده‌اند. همچنین نیروههای تروریستی داعش در بعضی از خانه‌های مسکونی باقی مانده در بیجی توسط تیپ علی اکبر محاصره شده‌اند و امکان فرار به روی آن‌ها بسته شده است. نیروهای ویژه ارتش و حشد الشعبی نیز شبانه در طی عملیاتی موفق شدند چهار تن از فرماندهان تروریست‌های داعش در منطقه «تل النمله» را در بیجی از پای درآورند.
از سوی دیگر نیروهای «گردان طلائی» ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) در عملیات‌های جداگانه‌ای موفق شدند دو منطقه «البوجواری» واقع در شمال بیجی و «البوجراد» در غرب بیجی را تحت تصرف خود دربیاورند.
با سیطره نیروهای عراقی بر منطقه «البوجراد» حملات نیروهای تروریستی داعش به بیجی از غرب بسیار کمتر خواهد شد و همچنین فشار بیشتری به گروه‌های تروریستی داعش موجود در شهرک چینی خواهد آمد.
درگیری پراکنده‌ای در اطراف مناطق «البوجواری» در حد فاصل بین پالایشگاه بیجی و شهرستان بیجی و همچنین منطقه «البوجراد» واقع در غربی بیجی بین نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش گزارش شده است.
علت تاخیر زیاد نیروهای عراقی در آزادسازی مناطق بیجی و اطراف بیجی (بخصوص شهرک چینی) را باید وجود صدها نیروی زبده داعش در منطقه دانست که اکثریت آنان دارای تابعیت قفقاز می‌باشند و آموزش‌های سختی را در طول چهار سال در سوریه دیده‌اند و برای ماموریت‌های سخت از آنان استفاده می‌شود. علاوه بر این حملات انتحاری مستمر تروریست‌های داعش بخصوص در اطراف شهرک چینی‌ها عملیات پیشروی نیروهای عراقی را کند کرده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین