مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان خبر داد؛ به آب‌اندازی ۳ شناور لندینگ کرافت دیگر تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان خبر داد؛ به آب‌اندازی 3 شناور لندینگ کرافت دیگر تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری سه شناور لندینگ کرافت دیگر نیز ساخته و به آب انداخته می‌شود.
ارسلان غمگین ظهر امروز در حاشیه به آب‌اندازی شناور یک‌هزار تنی لندینگ کرافت، در جمع خبرنگاران با اشاره به توان شرکت کشتی‌سازی اروندان در ساخت شناورهای کاتاماران (مسافری، باری) اظهار کرد: پس از هشت سال، بالاخره با همت کارکنان و متخصصان و پیگیری هیئت رئیسه جدید این شرکت، کار ساخت سازه دو شناور کاتاماران به اتمام رسید و موتورهای این دو شناور نیز موجود است.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی هلدینگ به عنوان سهامدار اصلی شرکت کشتی‌سازی اروندان، قرار بود تا شرکت والفجر ۸ برای خرید این دوکاتاماران اقدام کند اما پس از گذشت یک سال و به رغم آنکه والفجر ۸ متعلق به هلدینگ است، این کار از سوی آنها انجام نشد.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان با اشاره به اینکه شرکت‌های زیادی برای تکمیل این شناورها اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: از میان مراجعان یک شرکت توانمند در عرصه نفت در خاورمیانه مورد تایید شرکت هلدینگ برای واگذاری جهت تکمیل شناور قرار گرفت.

غمگین یادآور شد: شرکت مذکور قصد داشت که دو شناور را به سایت جداف در امارات منتقل و شناورها را در آنجا تکمیل و به نام خود به آب اندازد اما از سوی ما پذیرفته نشد چراکه سازه آن به عنوان بخش اصلی شناور توسط متخصصان و کارکنان داخلی ما ساخته شده بود.

وی در ادامه گفت: بالاخره با شرکت مذکور بر سر عدم خروج شناور و تکمیل آن در همین مکان به توافق رسیدیم، در زمان حاضر قرار داد تکمیل دو کاتاماران با شرکت یاد شده منعقد شده و کار تکمیل شناورها از پانزدهم تیرماه جاری توسط آنها آغاز می‌شود.

*ساخت ۳ سکوی نفتی توسط کشتی سازی اروندان

غمگین در بخش دیگری از سخنان خود از توافق برای واگذاری ساخت سه سکوی نفتی به شرکت کشتی‌سازی اروندان خبر داد و افزود: در زمان حاضر در حال طی مراحل انعقاد قرار داد هستیم.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان بیان کرد: به طور قطع ساخت این سکوها می‌تواند برای سطح کشور موثر و مفید باشد.

وی در ادامه در خصوص انتظاراتش از مسئولان تصریح کرد: طرح توجیهی تراول لیفت را با هدف انجام تعمیرات ۱۲۰ شناور با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم را ارائه کرده‌ایم.

غمگین یادآور شد: در اواخر سال گذشته متخصصان این شرکت ظرف مدت ۱۰ روز طرح مذکور را تهیه و ما نیز آن را به هلدینگ ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سوم خردادماه به آبادان گفت: در این سفر طی نشستی با وزیر، طرح مذکور ارائه و توضیحات لازم داده شد که با موافقت وزیر و دستور اقدام مواجه شد، اما تاکنون هیچ خبری از آن نشده است.

وی اضافه کرد: هر چند که اجرای این طرح ۲۵ میلیارد تومان هزینه برای دولت در بر خواهد داشت، اما به دلیل زمینه اشتغالی به واسطه آن ایجاد می‌شود، قابل پرداخت است.

غمگین در پایان عنوان کرد: بر اساس اعلام فراکسیون مجلس به طور سالانه ۴۳۲ شناور برای تعمیرات به سایتهای خارج از کشور می‌روند و این در حالی‌ست که با اجرایی شدن طرح مذکور می‌توان بخش عمده‌ای از کار تعمیر شناورها را در داخل کشور انجام داد ضمن آنکه از خروج ارز به خارج از کشور تا حدود زیادی جلوگیری می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین