معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز خبر داد؛ طرح بازدید و اصلاح ۹۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق اهواز با استفاده از تکنولوژی گرمانگاری

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز خبر داد؛ طرح بازدید و اصلاح 9300 کیلومتر از شبکه برق اهواز با استفاده از تکنولوژی گرمانگاری

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز از طرح بازدید و اصلاح ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق اهواز با استفاده از تکنولوژی گرمانگاری خبر داد.
عبدالکریم سرداری امروز اظهار کرد: با تلاش واحدهای بهره‌برداری مناطق هشت‌گانه شرکت توزیع نیروی برق اهواز و با استفاده از فناوری نوین ترموگرافی شبکه، بازدید از ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق اهواز از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه امسال، بیش از ۳ هزار مورد اتصالات سست شناسایی و اصلاح شود.

وی اضافه کرد: شبکه توزیع برق به‌ دلیل اثرات شرایط محیطی، حوادث اتفاقاتی، برخورد اشیاء و درختان به شبکه در طول سال باعث بروز خاموشی‌های بدون برنامه می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب این خاموشی‌ها از نوع کوتاه‌مدت هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: یکی از دلایل ایجاد این خاموشی‌ها وجود اتصالات سست در شبکه و تجهیزات آن نظیر، ترانسفورماتور، فیوز، کلید و جمپر بود که اصلاح و رفع عیب این اتصالات همواره توسط گروه‌های تعمیرات و نگهداری شبکه به صورت برنامه مدون سالیانه و به صورت بازدید چشمی صورت می‌پذیرفت اما امروز به راحتی می‌توان از طریق سیستم گرمانگاری شبکه (ترموویژن) این اتصالات سست را شناسایی و نسبت به رفع عیب آنها اقدام کرد.

سرداری در ادامه افزود: از آنجا که عبور جریان الکتریکی از دستگاه‌ها، تجهیزات و اتصالات همراه با تولید حرارت بوده، اندازه‌گیری دقیق درجه حرارت تجهیزات شبکه و مقایسه آن با شرایط کار عادی روشی برای جلوگیری و پیشگیری عیوب تجهیزات شبکه ناشی از اتصالات سست در شبکه‌های برق فشار ضعیف و متوسط است.

وی بیان کرد: سیستم‌های ترموویژن (دوربین‌های مادون قرمز یا حرارتی) با دارا بودن امکان اندازه‌گیری دقیق درجه حرارت بدون نیاز به تماس با تجهیزات مورد بازرسی، امکان تصویربرداری و شناسایی مشکلات را فراهم کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه بار شبکه برق اهواز به دلیل شرایط محیطی و استفاده از تجهیزات سرمایشی در طول تابستان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد به گونه‌ای که میزان بار شبکه در تابستان حدود ۲٫۵ برابر بار شبکه در زمستان است، لذا شناسایی اتصالات سست شبکه در دوره گرم سال بسیار ضروری بوده و از بروز خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

سرداری خاطرنشان کرد: از این‌رو شرکت با خرید ۱۰ دستگاه ترموویژن و تشکیل یک کارگروه در این خصوص نسبت به بازدید شبکه و تصویربرداری گرمانگاری فیدرهای حساس، مبادی ورودی، تجهیزات شبکه اقدام کرده و نقاط دارای اتصال سست شناسایی و مطابق فرم مخصوص به واحدهای بهره‌برداری و گروه ویژه خط گرم جهت رفع عیب ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از اصلاح اتصالات سست توسط گروه‌های عملیاتی مجددا از نقطه مربوطه تصویربرداری گرمانگاری صورت پذیرفته و نتیجه کار، گزارش می‌شود.

سرداری بیان کرد: تصویربرداری و برداشت اطلاعات ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق اهواز با تعداد ۳۰۹ فیدر فعال از ابتدای خرداد ۹۴ صورت پذیرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۳ هزار مورد اتصالات سست شناسایی و رفع عیب می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد: با شناسایی، رفع عیب و اصلاح اتصالات سست شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف در کلانشهر اهواز زمینه کاهش خاموشی‌های ناخواسته در طول تابستان و بهبود پایداری شبکه برق و در نهایت رضایتمندی مشترکین را به دنبال خواهیم داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین