سی بی اس تحلیل کرد: کری برای توافق با ایران تحت فشار قرار دارد

 سی بی اس تحلیل کرد: کری برای توافق با ایران تحت فشار قرار دارد

یک شبکه خبری آمریکایی با اشاره به مذاکرات در حال انجام وین عنوان داشت که وزیر خارجه آمریکا برای توافق با ایران تحت فشار قرار دارد.
سی بی اس در تحلیل خود می نویسد: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا برای آنکه مهمترین هدف سیاست خارجی دولت باراک اوباما را به نتیجه برساند تحت فشار قرار دارد و این در حالی است که کری و همتای ایرانی وی تا روز سه شنبه فرصت دارند تا به توافق هسته ای برسند.

اما با وجود این کمبود وقت کری برای رسیدن به توافق تحت فشار زیادی قرار دارد. این فشارها بدان دلیل است که کری باید به توافقی برسد که هم نظر ایرانی ها را جلب کند و هم نظر امریکائی ها.

سی بی اس در ادامه به فرمایشات هفته گذشته حضرت آیت الله خامنه ای در تدوین خطوط قرمز توافق هسته ای اشاره کرده و می نویسد: آیت الله خامنه ای خواستار لغو فوری تحریم ها در زمان امضای قرارداد شده و همچنین عنوان داشته که بازرسی از تاسیسات نظامی ایران غیر ممکن است.

به نوشته این شبکه خبری، این بیانات موجب پیچیدگی موضوع و وارد آمدن فشار بر شخصی می شود که خواستار به نتیجه رساندن مذاکرات است.

از سوی دیگر جان کری از داخل امریکا نیز تحت فشار قرار دارد که جدیدترین مورد آن نامه ارسال شده به کاخ سفید از سوی برخی مشاوران رئیس جمهور و اعلام هشدار درباره اینکه توافقی که در حال به نتیجه رسیدن است استانداردهای مورد نظر آمریکا در مورد یک توافق خودب را ندارد.

بدین ترتیب کری باید به توافقی با ایران برسد که هم بتواند جلوی انتقادات داخلی را بگیرد و هم بتواند نظر ایرانی ها را جلب کند.

آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ پیش از ضرب الاجل پایان ژوئن از روز شنبه در وین آغاز شده است. اهمیت این مذاکرات به حدی است که جان کری از روز جمعه به وین رفته و قرار است سایر وزرای خارجه ۱+۵ نیز ظرف امروز و فردا وارد وین شوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین