معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خبر داد؛ افزایش پیک برق تا ۴۹ هزار مگاوات در سال گذشته

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خبر داد؛ افزایش پیک برق تا 49 هزار مگاوات در سال گذشته

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از افزایش پیک برق تا ۴۹ هزار مگاوات در سال گذشته خبر داد.
غلامرضا خوش خلق پیش از ظهر امروز در آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان اظهار کرد: جنگ هشت ساله تحمیلی و آسیب و خسارات ناشی از آن، شبکه برق خوزستان را ضعیف کرد و به همین سبب کار در این استان سنگین و گسترده‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است به اقتصاد برق کمک شود تا شرایط موجود بهبود یابد افزود: هم اینک بیش از ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در کشور داریم که به ۳۲ میلیون مشترک برق رسانی می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه شدت گرما ۵۰۰ مگاوات به مصرف برق می‌افزاید گفت: چند وقتی است پیک‌ها به پیک روز منتقل و یک ساعت از ساعات کاری کمتر شده که این امر تا ۳۰۰ مگاوات در کاهش مصرف برق تاثیر داشته است.

خوش خلق با اشاره به افزایش پیک برق تا ۴۹ هزار مگاوات در سال گذشته خاطرنشان کرد: در هفته گذشته پیک بار شبکه به رقم سال گذشته رسید و پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۵۱ تا ۵۲ هزار مگاوات برسد.

وی در پایان با یک‌هزار و ۹۰۰ مگاوات پیک زدایی و مدیریت در بعد کاهش مصرف و نصب تجهیزات از پیک عبور کردیم، عنوان کرد: در دو سال اخیر گرما با شدت بالا آغاز شد و دیرتر تمام شده که امید می‌رود امسال این وضعیت تکرار نشود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین