مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مطرح کرد؛ تدوین سند ۵ ساله وضعیت اشتغال خوزستان در ۱۶ جلد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مطرح کرد؛ تدوین سند 5 ساله وضعیت اشتغال خوزستان در 16 جلد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان از تدوین سند پنج ساله وضعیت اشتغال استان در ۱۶ جلد خبر داد. رحمن قلاوند از تدوین سند پنج ساله وضعیت اشتغال استان در ۱۶ جلد خبر داد و اظهار کرد: این سند پس از انجام نیازسنجی‌های لازم، تهیه و تدوین شد که می‌تواند برای تطبیق کارگاه‌های مهارتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راه حل در ایجاد بازار کار برای افراد جویای کار است، افزود: این موضوع سبب شده تا خروجی و ورودی کاریابی‌ها به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای گرایش یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان از بیکاری به عنوان بزرگترین معضل کشور و به خصوص استان خوزستان نام برد و گفت: حفظ اشتغال با توانمندسازی نیروی انسانی با استفاد از آموزش فنی و حرفه‌ای ممکن است.

به گفته قلاوند، در استان خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی با ۵۰۰ کارگاه و ۸۰۰ آموزشگاه غیردولتی در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی فعالیت دارند.

*اشتغال بدون آموزش یعنی بهره‌وری کم و هزینه بالا

وی در ادامه گفت: شغل بدون آموزش به رغم پرهزینه بودن، از بهره وری پایینی برخوردار است.

قلاوند با بیان اینکه شغل بدون آموزش از پایداری لازم برخوردار نیست، افزود: آموزش‌های مهارت‌های لازم بایستی بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده در سطح هر شهرستان ارائه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و سیاست دولت جمهوری اسلامی در راستای اجرای اصل ۴۴برنامه پنجم توسعه، بخشی از آموزش‌ها باید به سمت مراکز غیردولتی با کیفیت، سوق داده شوند.

وی با مفید و موثر خواندن انتقال تجارب از کارآفرینان موفق به کارآموزان تصریح کرد: انتقال تجارب نقش بسزایی در ایجاد انگیزه به کارآفرینی در کارآموزان دارد.

قلاوند یادآور شد: تجربیات کارآفرینان موفق به دو صورتِ حضور در کارگاه‌های آموزشی و نقل تجارب و دیگری در قالب برپایی نمایشگاه با هدف تبادل تجربیات و اطلاعات می‌تواند، انتقال یابد.

*ارائه آموزش‌های مهارتی به بسیجیان متقاضی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش بسیجیان متقاضی گفت: در زمان حاضر بیش از ۸۰۰ بسیجی، متقاضی آموزش و سپس اخذ وام خوداشتغالی در رشته قالیبافی هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به امکان آموزش، متقاضیان مذکور یا به صورت سهمیه بندی شده و یا با تجمیع خدمات آموزشی شهرستان‌ها به آن مرکز برای گذراندن آموزش مهارتی معرفی می شوند.

قلاوند در پایان، با اشاره به نشست خود با مسئول موسسه جهاد نصر گفت: پس از نیازسنجی آموزشی بسیجیان از سوی این موسسه، نسبت به انعقاد تفاهمنامه برای ارائه آموزش‌های مهارتی لازم توسط این اداره کل اقدام می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین