خبیر: شهید بهشتی شخصیتی ویژه در تاریخ انقلاب است

خبیر: شهيد بهشتي شخصيتي ويژه در تاريخ انقلاب است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر گفت: شهید بهشتی فردی فاضل، عالم و یک دانشگاهی تحصیل کرده بود که به دنبال پیوند دین و دانش بود.

فرج​الله خبیر در این مراسم که امروز (هفتم تیرماه) در تالار نفت برگزار شد، اظهار کرد: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت​الله بهشتی به همراه ۷۲ تن، در شرایطی رخ داد که کشور دستخوش تحولات و اتفافات بسیاری بود. از طرفی بنی​صدر رییس جمهور بود و از طرفی در جنگ بودیم و به عبارتی هم با اتفاقات داخل کشور و هم در مرزها هم در عرصه بین​المللی باید با دشمن مقابله می​کردیم.

وی افزود: این حادثه و شهادت این شهیدان بزرگوار در کمتر از سه سال که از پیروزی انقلاب می​گذشت، رخ داد. به راستی چرا دشمن این شخصیت را هدف هجوم قرار داد؟ پاسخ این است که چون شهید بهشتی یک شخصیت ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوستان گفت: شهید بهشتی کسی بود که تشکیلاتی و علمی کار می‌کرد و یک فرد دنیا دیده و آینده​نگر بود. همچنین به دلیل این‌که مدتی در کشور آلمان نماینده حضرت امام(ره) در هامبورگ بود در عرصه بین​المللی نیز فعالیت و به چند زبان زنده دنیا آشنایی داشت؛ این ویژگی​ها و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی موجب شد که از سوی دشمن مورد هدف قرار بگیرد.

خبیر افزود: با تشکیل حزب جمهوری اسلامی جلسات این حزب در جهت بررسی مسائل کشور برگزار می​شد و به گونه علمی و تشکیلاتی و با برنامه کار می​کرد و سعی داشت کشور را در مسیری قرار دهد که آن مسیر درست و صحیح باشد. به همین علت دشمنان تهمت​های زیادی را به او وارد کردند و حتی قبل از انقلاب نیز تهمت وابستگی به آن نظام را به او وارد کردند و به قدری جو را در جامعه علیه این شخصیت بزرگ مغشوش کرده بودند که پس از شهادت، تعبیر امام(ره) از وی این بود که به خاطر مظلومیتش خاری در چشم دشمنان بود.

وی اظهار کرد: با توجه به ابعاد شخصیتی عالم بزرگ شهید آیت​الله بهشتی لازم است راه این شهیدان را بشناسیم و در همان مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدلطف‌الله سپهر، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصتی است که به ابعاد شخصیتی عالم بزرگوار شهید آیت‌الله بهشتی در جامعه ایران بیشتر بپردازیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از تروریست ضربات زیادی را متحمل شد و در این زمینه، از اوایل انقلاب تا به امروز بیش از ۱۷ هزار شهید در رده‌های مختلف تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

سپهر گفت: در راس این شهدا که به دست نفاق و لیبرالیسم و کوردلان به فیض شهادت نایل شدند، علمای بزرگی چون مطهری، مدنی، دستغیب و اشرفی اصفهانی و در عرصه سیاسی و خدمتگزار ملت مانند شهید بهشتی بودند که شهید بهشتی به تعبیر امام خمینی(ره) یک ملت برای ملت ایران بود.

مسئول شورای هماهنی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: با شهادت این شهدا و به ویژه علمای بزرگ، اسلام و انقلاب اسلامی احیا، ماندگار و اثرگذار شد و میبینیم ایران اسلامی امروز به عنوان محور و مرکز بیداری اسلامی در جهان است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین