مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ ایجاد «میز آموزشی» میان خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ ایجاد «میز آموزشی» میان خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان از ایجاد «میز آموزشی» میان این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.
رحمن قلاوند از ایجاد میز آموزشی میان این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و اظهار کرد: این کار در جهت پرورش نیروی کار توانمند و کارآمد ایجاد شده است.
وی افزود: از کشورهای قطر، عمان، کویت، عربستان و بخش جنوبی کشور عراق به عنوان کشورهایی نام برد که با آنان میز آموزشی ایجاد شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: ایجاد این میز آموزشی زمینه انتقال آموزش در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و تربیت نیروهای مرتبط با رشته های یاد شده میان این کشورها و استان خوزستان را فراهم کرده است.
قلاوند با بیان اینکه چند سالی است که نیروی کار از استان خوزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق به دلیل نیاز به نیروی کار بسیار، اعزام می‌شود، گفت: انعقاد تفاهمنامه آموزشی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و استان خوزستان علاوه بر آموزش نیروی کار، سبب رشد ارتباطات فرهنگی نیز شده است.
وی تصریح کرد: مسئولان عراقی در سفرهای مختلف به خوزستان متقاضی نیروی کار فنی و مهندسی به ویژه در رشته‌هایی همچون نجاری، جوشکاری و معماری شدند که این مسئله می‌تواند ظرفیت مناسبی برای افراد دارای تخصص فنی و جویای کار باشد. به گفته قلاوند، عراق ظرفیت ایجاد اشتغال یک هزار نفری برای نیروی کار استان را دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین