رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان خبر داد؛ اجرای طرح «همای رحمت و سفره‌های آسمانی» در هندیجان

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان خبر داد؛ اجرای طرح «همای رحمت و سفره‌های آسمانی» در هندیجان

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان از اجرای طرح «همای رحمت و سفره‌های آسمانی» در این شهرستان خبر داد.
عاشور قنواتی اظهار کرد: طرح همای رحمت با توزیع سبدهای غذایی و سفره‌های آسمانی با دادن افطاری توسط خانه‌های داوطلب و با همکاری و مساعدت خیرین در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان آغاز شد.

وی افزود: همه ساله در ماه مبارک رمضان، خانه‌های داوطلب این جمعیت با جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح ملی همای رحمت و توزیع سبدهای غذایی و اجرای طرح سفره‌های آسمانی و دادن افطاری توسط خیرین، اقدام به کمک رسانی به نیازمندان می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان تصریح کرد: این طرح بر اساس اصول هفتگانه جمعیت و با پیروی از دستورات دین مبین اسلام و با تاسی از حضرت علی (ع) و در شب‌های لیالی قدر اجرا می‌شود.

قنواتی خاطرنشان کرد: در این شهرستان افراد خیر با اجرای این طرح و با اهدای مواد غذایی و یا پوشاک و دیگر اقلام، به یاری جمعیت هلال احمر می‌آیند و در این امر خیر سهمی برای خود رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان خانواده‌هایی هستند که زندگی روزمره خود را به زحمت سپری می‌کنند، گفت: اعضای خانه‌های داوطلبی شهر و روستای جمعیت هلال احمر با شناسایی این گونه موارد کمک‌های خیرین را به دست آنها می‌رسانند.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته قبل از آغاز ماه رمضان با دعوت از خیرین شهرستان و طی جلساتی که با حضور داوطلبان جمعیت برگزار شد، اهداف طرح‌های مورد نظر برای افراد خیر توضیح داده شده که هر کدام از افراد خیر در حد و توان خود کمک‌های را به هلال احمر اهدا و این اقلام بعد از بسته‌بندی در بازده زمانی خاصی تحویل خانواده‌های نیازمند می‌شود.

قنواتی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ بسته غذایی که در هر بسته اقلامی شامل گوشت، مرغ منجمد، روغن، برنج، قند، خرما، حبوبات، ماکارونی و پنیر بوده که بین نیازمندان توزیع و بیش از ۴۰ سفره آسمانی در سطح شهرستان و روستاها توزیع شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم که امسال بتوانیم تعداد سبد و سفره‌های بیشتری بین خانواده‌های زندانی یا معلول، بی‌سرپرست و یا سالمند و سایر افراد نیازمند، جهت استفاده در این ماه مهمانی خدا برپا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان در ادامه، هدف از اجرای این گونه طرح‌ها را تحقق شعار جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: استفاده از «توان توانمندان» جهت رفع «نیاز نیازمندان» یکی از شعارهای اصلی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بوده و فعالیت خانه‌های داوطلبی بر این اصل استوار است.

قنواتی با اشاره به خدمات عام‌المنفعه هلال احمر گفت: تمام اعضای خانه‌های داوطلبی هلال احمر شهرستان یا از پرسنل ادارات و یا از پرسنل بازنشسته و سازمان‌های شهرستان و یا از دیگر اقشار بازاری و… هستند که بدون هیچگونه چشمداشتی و در بیشتر اوقات با کمک مالی سعی در کم کردن و رفع مشکل یک نفر از هموطنان خود دارند.

وی در پایان، از زحمات همه خیران به‌خصوص از زحمات و تلاش‌های حبیب‌الله شریفی‌پور مسئول خانه داوطلب شهری این جمعیت که بیشتر وقت خود را صرف کمک به مردم نیازمند می‌کند، تقدیر و تشکر کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین