به دنبال چاپ گزارش روزنامه نسیم خوزستان در « برخورد با بی حجابی در ماه رمضان » صورت گرفت ؛ از تذکر غیر قانونی ارشاد خوزستان تا تشویق ستاد امر به معروف و نهی از منکر

به دنبال چاپ گزارش روزنامه نسيم خوزستان در « برخورد با بي حجابي در ماه رمضان » صورت گرفت ؛ از تذكر غير قانوني ارشاد خوزستان تا  تشويق ستاد امر به معروف و نهي از منكر

به دنبال چاپ گزارش چهارشنبه مورخ ۳/۴/ ۹۴ تحت عنوان خانم های بی حجاب ؛ “حداقل حرمت ماه رمضان را حفظ کنید! ” روزنامه نسیم خوزستان هم تشویق شد و هم تنبیه !.
برخورد دوگانه ای که نسیم خوزستان را غافل گیر کرد چرا که از یک سو اول توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خاطر چاپ این گزارش مورد تقدیر قرار گرفت، اما در سوی دوم ؛ اداره کل ارشاد اسلامی استان بابت چاپ آن به روزنامه تذکر کتبی داد!
در این رابطه بد نیست به چند نکته اشاره نماییم:
۱- به نظر می رسد تذکر به جراید در این قبیل اقدامات؛ در حیطه اختیارات و وظایف آن اداره کل نبوده و این امر از وظایف هیات محترم نظارت بر مطبوعات می باشد ، در غیر اینصورت بهتر بود آن اداره کل به مستند قانونی خود در صدور تذکر اشاره می نمود! و اینکه این نوع تذکر دادن؛ بنوعی دخالت مستقیم در تصمیمات هیات نظارت بر مطبوعات است که امیداوریم این اداره کل به فرایند ناصواب خود پایان دهد.
۲- اتفاق نادر دیگری که رخ داد ؛ سعی در جلوگیری از توزیع روزنامه توسط عده ای از پرسنل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از محل چاپخانه بود ، اگر چه با اقدام به موقع مسوولین این روزنامه و طی تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ با افراد خاطی برخورد شد و از وقوع این امر جلوگیری بعمل آمد و روزنامه طبق روال معمول توزیع گردید، اما سوال اینجاست که ماموران آن اداره کل چگونه بدون داشتن حکم و مجوز قضایی به چنین اقدام غیر قانونی مبادرت ورزیده اند؟ که لازم است مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره پاسخگو باشد.
لذا بهتر است مدیران کل از جمله مدیریت فعلی ارشاد استان ابتدا با شرایط و ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی که همانا به عنوان قانون مطبوعات به شمار می آید آشنا شوند تا از رخ دادن چنین اقدامات فراقانونی جلوگیری به عمل آید.
۳- پس از ناقص ماندن جمع آوری روزنامه نسیم خوزستان از محل چاپخانه توسط دو نفر از کارکنان اداره ارشاد با دستور مدیرکل ، نامه ای به شماره ۲۸۱۰/ص/۹۴ به امضای شخص مدیرکل با استناد به بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات به این روزنامه در رابطه با چاپ گزارش مذکور ارسال شد این در حالی است که گزارش روز چهارشنبه این روزنامه درست در نقطه مقابل موضوع این بند و در راستای جلوگیری از فحشا و منکرات چاپ شده است و گواه آن نیز تقدیر نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از چاپ این گزارش می باشد .
شایان توجه است که عدم آشنایی به قانون مطبوعات منجر به صدور و ارسال چنین تذکری به روزنامه نسیم خوزستان شده است. از طرفی دیگر چاپ عکس های مربوطه در جهت توجه بیشتر متولیان امر به موضوع عفاف و حجاب بوده است.
حال این سوال به ذهن متبادر می شود که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از زمان صدارت دولت تدبیر و امید چه اقداماتی در خصوص فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه شهید پرور و متدین خوزستانی که روزگاری خاکش سرزمین و میعادگاه رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی بوده، انجام داده است. خوزستانی که دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است آیا زیبنده آن است که دخترانی با چنین پوششی در چنین خاک مقدسی در خیابان های شهر جولان بدهند. پس متولیان امر از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کجای قضیه حضور دارند و نقش شان در این خصوص چیست؟
در پایان یادآور می شود با توجه به سوابق موجود این روزنامه همواره در جهت حفظ ارزشهای اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی گام برداشته و چاپ آن گزارش نیز در همین راستا صورت گرفته فلذا خود را مستحق دریافت تذکر :هرچند غیر قانونی: از سوی آن اداره کل محترم نمی داند.
حسن سلامت دوم – سردبیر

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین