بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید به روایت انیمیشن «نفس المهموم»

بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید به روایت انیمیشن «نفس المهموم»

تولید فیلم – سریال انیمیشن «نفس المهموم» به کارگردانی کیانوش دالوند که بازه زمانی مرگ معاویه و تلاش برای گرفتن بیعت با امام حسین (ع) را به تصویر می‌کشد، به پایان رسید.

انیمیشن سینمایی «نفس المهموم» که ترجمه فارسی آن «سفیر عشق» است به تازگی به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی داریوش دالوند در مدت زمان ۸۰ دقیقه تولید شده است.

این انیمیشن سینمایی به وقایع پس از مرگ معاویه می‌پردازد. داستان از وصیت نامه معاویه آغاز می شود که قبل از مرگ وصیت می کند برای پسرش یزید بیعت بگیرند.

پس از این وصیت‌نامه، نمایندگان معاویه تلاش می کنند تا از امام حسین(ع) برای خلافت یزید بیعت بگیرند و امام حسین (ع) زیر بار خواست خلیفه وقت نمی رود و سازش نمی پذیرد و در نهایت جهاد و شهادت در راه حق را انتخاب می کند.

روایت انیمیشن «نفس المهموم» به گونه‌ای است که بیننده در طول فیلم بیشتر با امام حسین (ع)، یاران و اهل بیت ایشان همراه می شود و بخش های مختلف بیعت نکردن حضرت از زبان یاران ایشان شنیده می شود. به گفته کیانوش دالوند کارگردان این انیمیشن سینمایی، برای ساخت سریال و نسخه سینمایی «نفس المهموم» جزئیات حوادث در نظر گرفته شده و اشخاص در روایت های متفاوت با یکدیگر مقایسه شده اند و در نهایت معقول ترین روایت مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از ویژگی های «نفس المهموم» این است که جغرافیای حضور امام حسین (ع) و یاران ایشان روی نقشه در معرض دید مخاطب قرار می گیرد. در واقع نقشه راه و چگونگی شکل گیری حماسه عاشورا مشخص شده است.

همچنین داریوش دالوند تهیه کننده این انیمیشن تاکید کرد که یک سریال با زمان کلی ۱۶۰ دقیقه و یک نسخه سینمایی ۸۰ دقیقه ای برای نمایش آماده شده است و در حال حاضر مشغول مذاکره با تلویزیون برای پخش سریال «نفس المهموم» هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین