اعزام ۵۰ جانباز شیمیایی خوزستان به شمال کشور

اعزام 50 جانباز شيميايي خوزستان به شمال کشور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از اعزام ۵۰ جانباز شیمیایی از ابتدای سال تاکنون به اردوگاه‌های شمال کشور به دلیل وضعیت آب و هوایی استان خبر داد.

عبدالرضا فرجیان اظهار کرد: ۳۴۰۰ جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد، ۴۰۰ نفر وضعیت حادی دارند و با توجه به آلودگی​های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، سالانه اردوهای درمانی در فصل تابستان در مناطق شمالی کشور از جمله رامسر برپا می​شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می​شوند؛ از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۰ نفر از جانبازان خوزستان به اقامتگاه‌های شمال کشور اعزام شده‌اند.

فرجیان گفت: برخی از جانبازانی که از ابتدای سال جاری به مناطق شمالی کشور منتقل شده‌اند، همراه با خانواده و برخی تنها با همسر یا یکی از فرزندان خود در این اقامتگاه‌ها مستقر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: در راستای توسعه و بهبود تغییرات تنفسی جانبازان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی کپسول تنفس اکسیژن به جانبازان بدحال تحویل شده، همچنین ماسک​هایی که به صورت سهمیه​ای از تهران تهیه می​شوند، در اختیار این جانبازان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم گریبانگیر جانبازان است، لازم است اردوگاه​هایی در نقاط خوش آب و هوای خوزسان مانند ایذه و دهدز ایجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین