علیپور: ۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد خوزستان فعال هستند

 عليپور: ۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد خوزستان فعال هستند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: ۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی مالی متمولان محلات در راستای رفع فقر افراد نیازمند همان محله، فعال هستند.

محمدرضا علیپور اظهار کرد: در ماه رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله حامی یابی برای ایتام، اجرای طرح «مصباح الجنه» که سرکشی مسئولان، خیران و نیکوکاران از خانواده‌های ایتام و بی‌سرپرست است و افطار و اطعام خانواده‌های ایتام به شکل گسترده در خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: توزیع جیره خشک غذایی و سبد غذایی با همکاری کمیته امداد و خیران نیز یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان است. به‌منظور ارتقای جایگاه اجتماعی و فرهنگی مساجد نیز سعی می‌شود مراسم افطار و اطعام به خاطر مسجد محوری در مساجد برگزار شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان تصریح کرد: صندوق جمع‌آوری نذورات و صدقات را در مساجد فعال خواهیم کرد تا تمام مبلغ جمع‌آوری از این صندوق‌ها را به نیازمندان همان محله اهدا می‌کنیم. این صندوق‌ها فقط در مساجد فعالی که با کمیته امداد همکاری دارند، گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: ۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد فعال استان داریم و فعالیت این مراکز به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی مالی متمولان محلات در راستای رفع فقر افراد نیازمند همان محله است. همچنین در مسجد شهدای حصیرآباد و امام علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشا، توزیع سبد غذایی را با حضور هنرمندان استان خواهیم داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان یادآور شد: سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۳۸ نفر را اطعام کردیم که امسال قطعا بیشتر خواهند شد. یک ستاد در استانداری خوزستان تشکیل شد و مصوب شد تا فرمانداران هر شهر ایتام را اطعام کرده و مسئولان را موظف به اجرای طرح مصباح الجنه کنند.

علیپور با اشاره به اینکه ۹۵ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد خوزستان است، گفت: همه مسئولان و مردم باید به توسعه و فقرزدایی منطقه و استان خود کمک کنند. اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه هر منطقه، امنیت است ولی اگر فقر باشد امنیت هم به خطر می‌افتد. هر چقدر فقر کاهش پیدا کند امنیت افزایش پیدا کرده و به توسعه بهتری دست پیدا می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار استان در هر زمینه‌ای اگر می‌خواهند کمک کنند می‌توانند به مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد در مساجد و یا دفاتر کمیته امداد مراجعه کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین