انتقاد جب بوش از رویکرد اوباما در خصوص موضوع هسته ای ایران

انتقاد جب بوش از رویکرد اوباما در خصوص موضوع هسته ای ایران

اصلی ترین گزینه جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲-۰۱۶، با انتشار مقاله ای از سیاست های «باراک اوباما» در خصوص موضوع هسته ای ایران انتقاد کرد.

«جب بوش» فرماندار پیشین فلوریدا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکااز حزب جمهوریخواه، در مقاله ای که در نشریه «تاون هال» منتشر شده بار دیگر روند مذاکرات هسته ای دولت اوباما با جمهوری اسلامی ایران را به باد انتقاد گرفت.

بوش در مقاله ای طولانی ازجمله این انتقاد را متوجه دولت اوباما کرده که وی برای بدست آوردن توافق با ایران، حاضر است به هر کاری دست بزند.

جب بوش فرزند و برادر دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و پیشتاز کاندیداهای حزب جمهوریخواه برای کسب نمایندگی این حزب در رقابتهای انتخاباتی سال آینده میلادی، در مقاله بلند بالایی که در وب سایت نشریه محافظه کار تاون هال منتشر شده، اظهار عقیده کرده که: « اگرچه هنوز توافقی در کار نیست، ولی من هم مانند بسیاری براین باورم که حصول توافق ممکن است با امتیازهای پی در پی و موضع ضعیف دولت آمریکا در برابر ایران همراه باشد با چنین شرایطی چرا جمهوری اسلامی از فشار بر آقای اوباما چشم بپوشد؟»

بوش گفته استدر ادامه می نویسد: « در حالی که همه در انتظار جزییات تازه ترین امتیاز دولت اوباما به ایران هستند، توافق در شرف تکمیل هسته ای احتمالا تنها مزایای کوتاه مدتی را برای آقای اوباما ببار خواهد آورد و برای امنیت دیرپای آمریکا سودی نخواهد داشت».

جب بوش که پیش از این هم بارها سیاست خارجی دولت دموکرات اوباما را مورد حمله قرار داده، اضافه کرده که: «سیاست های مشترک باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جان کری شکست خورده چرا که گفتگو از موضع ضعف با یک استراتژی ناکارآ، موجب جلوگیری دولت ایران از گسترش توانایی های تولید سلاح هسته ای نخواهد شد».

در پایان این مقاله بلند بالا، جب بوش گفته است: « اگر میراث اوباما، کلینتون و کری در عرصه سیاست خارجی این است، برای رییس جمهوری آینده آمریکا، میراثی خطرناک خواهد بود».

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین