آغاز هفته اطعام و اکرام ایتام و نیازمندان در خوزستان

آغاز هفته اطعام و اكرام ایتام و نيازمندان در خوزستان

معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آغاز هفته اطعام و اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان، گفت: طرح​ها و برنامه​های حمایتی، با اولویت حامی​یابی برای کودکان نیازمند و ایتام در این هفته به صورت گسترده​تر اجرا می​شوند.
محمدرضا علی​پور خدادادی اظهار کرد: هفته اطعام و اکرام ایتام و نیازمندان از ۱۵ ماه رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت، امام حسن(ع) آغاز و تا ۲۱ ماه رمضان ادامه دارد. کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در جهت گرامیداشت این هفته برنامه​ها و طرح​های حمایتی خود را با سرعت و گستردگی بیشتری در سطح استان برگزار می​کند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان طرح و برنامه​های متنوعی برای حمایت از نیازمندان برنامه​ریزی شده که طی شیوه​نامه​ای به شهرستان​ها ارسال شده است. طرح اکرام ایتام و طرح محسنین ویژه کودکان نیازمند دارای والدین با اولویت حامی​یابی برای ایتام و این کودکان، توزیع سبد کالا با استفاده از توان خیرین و نیکوکاران، سفره​های آسمانی افطار و طرح مفتاح​الجنه با هدف سرکشی مسئولان و خیرین و نیکوکاران به خانواده​های نیازمند، از جمله این برنامه​هاست که در ماه مبارک رمضان اجرا می​شوند.
معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: البته در کنار این اقدامات، به منظور خروج از بورکراسی اداری و واگذاری انجام کارهای خیرخواهانه به دست مردم و جلب مشارکت آنها، مراکز خیریه با محوریت مساجد استان، راه​اندازی شدند.
علی​پور خدادادی گفت: شیوه کار این مراکز به این گونه است که طرح​های ذکر شده توسط مردم و مسئولان مساجد در هر محله در محدوده همان محله انجام می​شود و نیازمندان محله مورد نظر شناسایی و تحت حمایت خیرین و نیکوکاران قرار می​گیرند. هم​اکنون در ۳۲ مسجد فعال در سطح استان این مراکز در حال خدمات رسانی به نیازمندان هستند که طبق گزارش​های رسیده بازتاب بسیار خوبی در میان ساکنان محلات داشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته این مراکز، جذب مشارکت خیرین در محلات خود توانستند بیش از ۳۲ میلیارد ریال جذب منابع داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در طرح حمایتی مسجد محوری، مساجد فعال شهرستان​ها تعاملی فی​مابین با کمیته امداد، خواهند داشت و منابعی که در مسجد وجود دارد در نیمه دوم ماه رمضان جهت افطاری دادن به نیازمندان و توزیع سبد کالا برای نیازمندان همان محله هزینه می​شود. در این طرح​ها از تعامل موسسات خیریه نیز بهره​مند می​شویم و چجنانچه متقاضی اجرای این طرح برای افراد تحت پوشش خود باشند، با کمیته امداد امام خمینی(ره) مشارکت کنند.
معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار کرد: از مردم نیکوکار، خیرین و سازمان​ها و شرکت متمول جهت حمایت از ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با این نهاد مشارکت کنند. البته اجرا طرح​هایی که ذکر شد با کمک برخی شرکت​ها و سازمان​ها و بانک​های استان بوده و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین