«خانه و کلید» یک جایزه جهانی دیگر را از آن خود کرد

«خانه و کلید» یک جایزه جهانی دیگر را از آن خود کرد

فیلم «خانه و کلید» جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «سینماتوگرافیک» ایتالیا را گرفت. فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی شوان عطوف جایزه بهترین فیلم چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تراک سینماتوگرافیک» در ایتالیا را از آن خود کرد.

فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی شوان عطوف، محصول اداره سینمای شهر سلیمانیه درکردستان عراق و تهیه شده توسط کمپانی «آی لوف فیلم» در کردستان و کشور انگلستان، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بین‌الملل چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تراک سینماتوگرافیک» در کشور ایتالیا روی پرده رفت و از طرف هیات داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم بخش اجتماعی این جشنواره به شوان عطوف کارگردان فیلم اهدا شد.

شوان عطوف بعد از دریافت این جایزه گفت: این تراژدی هایی که در فیلم «خانه و کلید» آن‌ها را بازگو می‌کنم امروزه هم تکرار می‌شود، سرزمینم خانه‌ای است که به دنبال کلید می‌گردد.

این کارگردان در پایان، یازدهمین جایزه بین‌المللی خود را به پیشمرگان و مبارزان کُرد کوبانی و مجاهدت‌های آنها در برابر هجوم وحشیانه گروه تروریستی داعش به این شهر تقدیم کرد.

این جشنواره با حضور آثار سینماگران کشورهای مختلف جهان در سه بخش رقابتی «اجتماعی»، «انیمیشن» و «آزاد» در روزهای ۴ تا ۸ تیرماه مصادف با ۲۵ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵ در قلعه قدیمی نوتونو در منطقه نوتونو در شهر رم پایتخت کشور ایتالیا برگزار شد.

«خانه و کلید» که تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح دنیا به نمایش درآمده و ۱۱ جایزه جهانی را از آن خود کرده است در آخرین حضور بین‌المللی خود، با حضور شوان عطوف در بخش غیررقابتی «شورت فیلم کورنر» Short Film Corner در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» به نمایش درآمد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین