ناگفته‌های زندگی یک ستاره سینما

ناگفته‌های زندگی یک ستاره سینما

کتاب «آدری در خانه» که به قلم لوکا دوتی پسر این بازیگر بریتانیایی منتشر شده اسرار جالبی درباره زندگی، برنامه غذایی و فعالیت‌های روزانه بازیگر فیلم «تعطیلات در رم» دارد.

لوکا دوتی پسر آدری هپبورن در این کتاب که به تازگی با همکاری نشر هارپر کالینز منتشر شده ناگفته‌های زیادی از زندگی روزمره مادرش نقل کرده است.

او در این کتاب از علاقه مادرش به بازیگری، غذاهای خاص و شکلات یاد کرده و فصلی از کتابش را به برنامه غذایی و رژیمیکه آدری هپبورن دنبال می‌کرد، اختصاص داده است.

لوکا دوتی در مصاحبه‌‌ای که به تازگی درباره کتابش داشته می‌گوید: آدریی هپبورن که یکی از زنان بازیگر موفق در ۶ دهه گذشته است همواره محل توجه بسیاری از مردم و علاقمندان به سینما بوده است و افراد بسیاری دوست داشتند درباره روش و سبک زندگی که او پیش می‌گرفت بیشتر بدانند و با تقلید از او در دنیای هنر موفق باشند. همین مسئله باعث شد تا به فکر نوشتن این کتاب بیفتم و درباره عادت‌ها و برنامه‌هایی که مادرم دنبال می‌کرد کتابی بنویسم.

لوکا دوتی در این کتاب درباره برنامه غذایی و رژیم‌های غذایی او و عادتش به سم‌زدایی ماهانه و پاکسازی بدنش یاد کرده و می‌نویسد: مادرم به خوردن یک وعده غذای سالم در روز به شدت اعتقاد داشت و این کار را حتما انجام می‌داد.

او ادامه می‌دهد: آدری هپبورن هرگز وعده صبحانه را فراموش نمی‌کرد و به هیچ وجه آن را از قلم نمی‌انداخت. و به پاکسازی ماهانه بدنش بسیار قائل بود. او در طول ماه روزهایی را به خوردن یک پیاله ماست و یک سیب بزرگ می‌گذراند و از این روش برای پاکسازی و حفظ سلامتی بدنش استفاده می‌کرد.

دوتی در کتاب «آدری در خانه» که با همکاری هارپرکالینز منتشر شده از وعده غذایی مورد علاقه مادرش نام می‌برد و می‌نویسد: محبوب‌ترین غذایی که مادرم با اشتهای زیاد آن را میل می‌کرد و دست رد به سینه‌اش نمی‌زد کمی سیب‌زمینی پخته و ماهی آزاد دودی بود.

دوتی در بخش دیگر کتابش به علاقه مادرش به گیاهان دارویی اشاره می‌کند و می‌نویسد: او در رژیم غذایی‌اش از سبزیجات و گیاهان زیادی استفاده می‌کرد. کاسنی، تره فرنگی، پیازچه، پیازهای گل لاله از جمله این گیاهان بود. ضمن آنکه مادرم به نوشیدن آب نیز اهمیت زیادی می‌داد و در طول روز حتما چندین لیوان آب می‌نوشید.

وی اضافه کرد: البته نمی‌توان انکار کرد که او به شکلات علاقه زیادی داشت و گاهی می‌توانست خودش را در شکلات غرق کند. تنها خواکی که گاهی در مصرف آن ناپرهیزی می‌کرد شکلات بود.

دوتی علاوه بر این فصل‌هایی از کتابش را به دوران نوجوانی و کودکی مادرش اختصاص داده؛ درست زمانی که هلند در زمان جنگ جهانی دوم دچار قحطی و بحران غذایی بود و هپبورن در آن کشور زندگی می‌کرد. لوکا دوتی از برنامه غذایی و وسواس مادرش به تغذیه خوب خانواده در آن دوران نیزز اطلاعات جالبی را با مخاطبان و هواداران مادرش به اشتراک گذاشته است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین