مدیرکل هواشناسی خوزستان: خوزستان شرایط لازم برای بارورسازی ابرها را ندارد

مديركل هواشناسي خوزستان: خوزستان شرايط لازم براي بارورسازي ابرها را ندارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: استان خوزستان و شهر اهواز شرایط لازم برای بارور​سازی ابرها را ندارد.
کورش بهادری اظهار کرد: بارورسازی ابرها در منطقه ای نتیجه​بخش است که ۲۵۰ میلی​متر بارش داشته باشد. این در حالی است که خوزستان در مدت زمان سال ۹۴-۹۳ تاکنون، ۳۷ درصد کاهش بارندگی داشته است که این موضوع بارورسازی ابرها را امکان​پذیر نمی​سازد. وی ادامه داد: البته در صورتی تمام شرایط جهت بارورسازی مساعد باشد، بارور کردن ابرها تنها ۱۰ درصد راندمان بارش استان را افزایش می​دهد. این در حالی است که چنانچه طرح در استان و شهر اهواز اجرا شده باشد، نباید با کاهش بارندگی مواجه می​شدیم. افزایش ۱۰ درصدی راندمان بارش باران نیز از نظر آماری درصد قابل توجهی است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در کنار همه این دلایل، چنانچه طرح اجرا شده باشد باید مستنداتی وجود داشته باشد، به عنوان مدیرکل هواشناسی استان از اجرای این طرح بی​اطلاع هستم. اجرای طرح بارورسازی ابرها یک پروژه مشترک با آب نیرو، هواشناسی و کارشناس مربوط باید صورت گیرد.
این در حالی است که به گفته رییس مرکز تحقیقات باروری ابرها برای سال ۱۳۹۳-۱۳۹۴ حدود ۲۶ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمومی دولت برای طرح باروری ابرها در نظر گرفته شده است.
طبق آمار منتشر شده در استان های آذربایجان غربی ۱۲، آذربایجان شرقی ۱۸، یزد ۱۹، فارس ۱۶، اصفهان ۱۴، تهران ۷، چهارمحال و بختیاری ۱۶، کرمان ۱۰، خوزستان ۶، کهکیلویه و بویراحمد ۱ عملیات بارورسازی در سال آبی ۱۳۹۳- ۱۳۹۴ انجام شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین