سهم بخش تعاون از اقتصاد خوزستان چقدر است؟

سهم بخش تعاون از اقتصاد خوزستان چقدر است؟

رییس اتاق تعاون استان خوزستان با بیان اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد استان بسیار پایین است، گفت: در برنامه​ ۵ ساله​ توسعه سهم تعاون از اقتصاد ۲۵ درصد پیش بینی شد در حالی که طبق آمارهای گرفته شده، در حال حاضر سهم تعاون در اقتصاد استان بین ۵ تا ۸ درصد است.
مرتضی رخیصی اظهارکرد:​ پایین بودن سهم تعاون در اقتصاد استان به دلیل نبود تسهیلات و حمایت کافی از سوی دولت است زیرا بخش تعاون متشکل از سرمایه‌های مردمی است و این عدم حمایت​ها موجب بروز مشکلاتی در وضعیت اقتصادی تعاونی‌ها می‌شود.
وی افزود: برنامه​های این اتاق شامل برگزاری نمایشگاه​های عرضه محصولات شرکت​های تعاونی و اعزام هیات​های تجاری از شرکت‌های تعاونی با قابلیت صادرات به بصره عراق، دبی و ترکیه می‌شود.
رخیصی تصریح کرد: شرکت​های تعاونی محصولات خود را در بازار داخلی عرضه می​کنند و تجارتی با کشورهای همسایه ندارند اما این اتاق در حال تشکیل میزگردی برای تعامل و همکاری بیشتر بین تجار داخلی و معرفی مصرف کنندگان در کشورهای همسایه مانند بصره عراق برای صادرات محصولات تعاونی‌ها است.
رییس اتاق تعاون خوزستان گفت: ​شرکت​های تعاونی در همه زمینه​های تولیدی، کشاورزی، صیادی و خدماتی فعالیت می​کنند و تعاونی​های توسعه و عمرانی بزرگ نیز در استان به انجام کارهای عمرانی می‌پردازند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین