در گفتگو با دکتر نورالله مرادی کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه مطرح شد: زمینه‌ شایعه فراهم نشود /دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای چگونه باشد؟

در گفتگو با دکتر نورالله مرادی کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه مطرح شد: زمینه‌ شایعه فراهم نشود /دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای چگونه باشد؟

دکتر نورالله مرادی-کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه- در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا در پاسخ به این پرسش که دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای چگونه باید باشد؟ اظهار کرد:رسانه‌های ما هم اکنون باید بر این نکته تأکید داشته باشند که ما در یک آوردگاه
ایسنا: یک کارشناس رسانه درباره دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای معتقد است: چه آن‌ رسانه‌هایی که مخالف مذاکرات هسته‌ای هستند و چه آن‌هایی که موافق مذاکره هستند نبایستی هم توقع مردم را بالا ببرند و هم مردم را ناامید کنند.
وی در عین حال گفت: اکنون جامعه ما همه بر روی فضای رسانه‌ای تمرکز کرده‌اند و منتظر خبر هستند. باید دقت داشت که کندی مذاکرات زمینه‌ساز ایجاد شایعه را فراهم نکند. در این بین شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی اتفاق می‌افتد که اگر مدیریت رسانه‌ای درست نشود و مدیریت خبری خوبی صورت نگیرد، ناامیدی افکار عمومی را دامن می‌زند.
دکتر نورالله مرادی-کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه- در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا در پاسخ به این پرسش که دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای چگونه باید باشد؟ اظهار کرد:رسانه‌های ما هم اکنون باید بر این نکته تأکید داشته باشند که ما در یک آوردگاه عظیم تاریخی قرار داریم و عبور از این پیچ خطرناک نه تنها در بحث هسته‌ای به زندگی ما در ساعات گوناگون و در حال و آینده مرتبط می‌شود، بلکه بر زندگی،نظم آینده منطقه‌ای و نظام آینده بین‌المللی هم تأثیر می‌گذارد و انعکاس این تأثیرها بار دیگر در برهه‌ای از زمان به خود ما و به درون حیات فردی ملی و منطقه‌ای ما بازخواهد گشت.اگر بتوانیم این آگاهی‌بخشی را در زمینه اهمیت پرونده هسته‌ای و جوانب گوناگون آن در منطقه سیاست داخلی،منطقه‌ای و بین‌المللی آشکار و شفاف برای مردم به نمایش بگذاریم بی‌تردید زمینه‌های همگرایی بیشتر در دفاع از دیپلماسی هسته‌ای و رسیدن به یک برد مقتدرانه را فراهم خواهد ساخت.
وی ادامه داد: اکنون تمام نظام بین‌المللی تحت‌الشعاع مذاکرات هسته‌ای قرار دارد،لذا توجه به این موضوع فوق‌العاده می‌تواند کمک کند که بسترسازی لازم را انجام دهیم و در این راستا رسانه‌ها فوق‌العاده می‌توانند موثر باشند و زمینه را برای پذیرش هر چه که اتفاق خواهد افتاد آماده کنند.
این کارشناس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باه‌ری تیم مذاکره‌کننده‌گان گفت:مقام معظم رهبری بارها بر خدوم بودن،خوش فکر بودن، با تجربه بودن، از دل ملت بودن و از دل انقلاب بودن تیم مذاکره‌کننده تأکید داشتند و بارها از تیم هسته‌ای حمایت کرده‌اند. این حمایت بیانگر این است که به هر حال بسترهایی وجود دارد. با توجه به فرمایشات ایشان تحت عنوان «نرمش قهرمانانه» که به اعتقاد من یک دکترین جدید در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود،معتقد هستم که رسانه‌های ما نه بایستی در دامن افراط بیفتند و نه بایستی در دامن تفریط. بلکه بایستی عاقلانه کار اطلاع‌رسانی را انجام بدهند و کاری که به نفع ملت است را انجام بدهند. خود آقای ظریف را ملاحظه کنید می‌بینید که ایشان یک رسانه هستند.کاملا فعال،کاملا تهاجمی.زمان را خوب شناخته و توانسته یک ویژگی متمایزی از فرهنگ ایرانی را نشان بدهد که نشان‌دهنده این است که به شدت پی‌گیر و فعال است و می‌داند در حال حاضر چه اتفاقی می‌افتد.
این مدرس دانشگاه در پایان گفت‌گوی خود با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی باید به درستی انجام شود تا بتوان از این پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز به درستی عبور کرد، یادآور شد: بهترین و اصولی‌ترین مواضعی را که می‌توان در این حوزه سرلوحه کار خودمان در بحث مذاکرات قرار دهیم فرمایشات مقام معظم رهبری است که هم هوشمندانه است و هم در عین حال با حفظ همه منافع ملت ایران، در تلاش است هم جبهه جهانی کشور و هم جبهه انقلابی کشور حفظ شود.
دکترنورالله مرادی عنوان کرد: معتقدم رسانه‌های ما به قول معروف اگر بتوانند حامی مذاکره کنندگان باشند و تیم مذاکره کننده را از خودشان بدانند و آنگاه به تحلیل و نقد و بررسی بپردازند قطعا عواید خوبی هم برای تیم مذاکره کننده و هم افکار عمومی و جامعه در پی خواهد داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین