استاندار خوزستان: پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی قابل اعتماد نیست

 استاندار خوزستان: پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی قابل اعتماد نیست

استاندار خوزستان گفت: در مسئله خشکسالی چندان نمی‌توان به پیش‌بینی‌های هواشناسی اعتماد کرد.

عبدالحسن مقتدایی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد خشکسالی خوزستان اظهار کرد: مسئولیت قبول می‌کنیم که در شرایط سخت، اثرگذار باشیم و گرنه اگر قرار بود همه‌چیز فراهم باشد که دیگر میان مدیر و کارشناس فرقی نیست.

وی افزود: فرق مدیریت با بدنه سازمان در درک حساسیت‌ها است و مدیریت در کنار محدودیت‌ها معنا پیدا می‌کند. در واقع تصمیم‌گیری‌ها برای حفظ همبستگی و انسجام بوده چون بهترین پشتوانه نظام حضور مردم است که با رضایت پررنگ‌تر هم خواهد بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: نظام خدمتگزار مردم بوده و تمام حساسیت آن برای رفاه و آسایش مردم است تا بتواند اهداف خود را محقق کند. بدون شک اگر نارضایتی وجود داشته باشد هیچ هدفی محقق نمی‌شود.

مقتدایی عنوان کرد: وقتی تفویض اختیار می‌شود؛ باید کار هم برای استان انجام شود. خوشبختانه تاکنون هنوز یک مورد هم مبنی برنداشتن درک مدیریتی و به تبع آن تذکر در تفویض اختیار نداشته‌ام.

وی تصریح کرد: جسارت مدیران در تصمیم‌گیری برای شرایط بحران، دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و مدیریت خودپردازی اصلا خوب نیست. مدیری که مانند خودپرداز عمل کرده و فقط با داشته‌هایش برنامه‌ریزی کند موفق نخواهند بود ولی اگر تدابیر لازم را برای محدودیت‌هایش اتخاذ کند، قطعا بیشتر موفق می‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: باید همه جوانب مدیریت را با درک تمام احساسات و عواطفی که می‌تواند در یک‌لحظه مشکل ایجاد کند، در نظر گرفته‌شده و به‌خوبی بررسی شوند. سهم آب، حقوق و خسارت کشاورز در خوزستان باید تعیین شود.

مقتدایی با اظهار امیدواری از نبود مشکل در رودخانه کارون گفت: ساز و کار حقوقی که در استان وجود دارد باید برای خدمت به مردم فعالیت کند. مسئولان استان باید حلقه وصل بین محدودیت‌ها و شرایط موجود مردم باشند. در مرحله اول باید مسائل و مشکلات درون استانی را حل کنیم، به‌عنوان مثال باید سهمیه آبی که برای ما در نظر گرفته‌شده را وارد خوزستان کنیم.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه تأکید کرد: بخشی از اراضی خوزستان در هر صورت باید به زیر کشت بروند تا خسارت‌های پیش‌بینی‌شده کاهش پیدا کند. همچنین نباید این‌قدر انقباضی برخورد کنید چون در هر صورت باید با شرایط موجود زندگی کرده و در عین حال برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خوزستان گفت: خیلی نباید به پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی اعتماد داشت و مبنای ۱۰۰ درصد کارها را این پیش‌بینی‌ها قرار دهیم. باید سهمیه آبی که برای خوزستان در نظر گرفته‌اند را یکجا رها کنند و بعد از ذخیره کردن آن در سد کرخه، آن وقت با مدیریت استانی در ارتباط با مصرف آن تصمیم خواهیم گرفت.

مقتدایی ادامه داد: همچنین باید اولویت‌های کاری در بخش آب‌رسانی برای شرب، کشاورزی، احشام و غیره تعیین و مشخص شود. بحث کیفیت آب باید در نظر گرفته‌شده و همیشه مورد نظارت باشد.

وی یادآور شد: جلسات راهبردی استان با معاون اول رئیس‌جمهور شروع‌شده و ظرف یک هفته آینده چند موضوع مهم طرح توسعه پایدار، ریزگردها و پساب‌ها را بررسی می‌کنیم. بهتر است موضوع خشکسالی را نیز با ابلاغ لازم جزو دستورات کار قرار دهیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین