تدوین گزارش فساد در فوتبال/ بررسی تحقیق و توسعه با حضور ظریف

تدوین گزارش فساد در فوتبال/ بررسی تحقیق و توسعه با حضور ظریف

کمیسیون های تخصصی مجلس در این هفته، شاهد روزهای پر رفت و آمد وزیران و مسئولان اجرایی خواهند بود.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری شاهد ادامه بررسی طرح‌ها و لوایح قبلی و نیز رفت‌ و آمد وزیران و مسئولان اجرایی خواهند بود.

کمیسیون اصل ۹۰؛

بررسی نهایی گزارش فساد در فوتبال برای ارائه به صحن

کمیسیون اصل‌ ۹۰ در جلسه روز یکشنبه گزارش فساد در فوتبال را به منظور قرائت از تریبون مجلس، به صورت نهایی بررسی خواهد کرد.

این کمیسیون همچنین در نشست روز سه‌شنبه ششم مردادماه با حضور وزیر نیرو و معاونان وی، گزارش اقدامات انجام شده در رابطه با تحقق برنامه‌های اعلامی از سوی وزیر در هنگام رای اعتماد را دریافت و بررسی خواهد کرد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات؛

بررسی تحقیق و توسعه هسته ای با حضور ظریف و صالحی/ پاسخ فرهادی به ۲۱ نماینده

کمیسیون آموزش، تحقیقات‌ و‌ فناوری نیز در جلسه روز یکشنبه خود موضوع تحقیق و توسعه در صنعت هسته‌ای در توافقنامه وین و قطعنامه شورای امنیت را با حضور وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بررسی خواهد کرد؛ در این نشست همچنین لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور بررسی خواهد شد.

در نشست روز دوشنبه صبح این کمیسیون نیز وضعیت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.

نشست هم‌اندیشی با وزیر علوم و معاونان وی با هدف اجرایی کردن بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و دانشجویان در ماه مبارک رمضان، مهمترین دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری است.

در این روز همچنین محمد فرهادی وزیر علوم برای پاسخ به سئوال ۲۱ نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور می‌یابد.

کمیسیون اجتماعی؛

پاسخ وزیر تعاون به ۷ نماینده

کمیسیون اجتماعی در نشست روز یکشنبه به بررسی طرح پرداخت حق فوق‌العاده ماموریت سفرهای خارجی به مقامات و کارکنان دولت می‌پردازد و در نشست روز سه‌شنبه نیز طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی خواهد کرد.

در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سئوالات ۷ نماینده در کمیسیون اجتماعی حضور می‌یابد.

کمیسیون اقتصادی؛

انتخاب عضو ناظر در شورای رقابت/ پاسخ وزیر اقتصاد به ۱۰ نماینده

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه خود انتخاب یک نفر از اعضا به عنوان عضو ناظر در شورای رقابت را در دستور خواهد داشت و احتمالا هیات رئیسه تحقیق و تفحص از سهام عدالت را نیز انتخاب خواهد کرد.

در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سئوالات ۱۰ نماینده در کمیسیون اقتصادی حضور می‌یابد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

بررسی برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و سفر معاون صدر اعظم آلمان به تهران

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در نشست روز یکشنبه، علاوه بر بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به این کمیسیون، به بررسی سفر اخیر معاون صدراعظم آلمان به کشورمان و همچنین سند برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای کشورمان می‌پردازد.

اعضای این کمیسیون در نشست روز سه‌شنبه نیز آخرین اخبار و تحولات منطقه به ویژه کشور پاکستان با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهند کرد.

کمیسیون انرژی؛

بررسی تأثیرات پرسش مهر ۱۵ ریاست جمهوری

کمیسیون انرژی خانه ملت در نشست روز یکشنبه به بررسی اثرگذاری پرسش مهر پانزدهم ریاست جمهوری در خصوص فرهنگسازی کاهش مصرف آب می‌پردازد.

این نشست با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مدیریت منابع آب وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام خواهد شد.

در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون نیز بررسی مشکلات جایگاه‌داران پمپ بنزین با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار خواهد بود که البته این دستور، در هفته‌های گذشته نیز اعلام شده اما بررسی نشده بود.

کمیسیون برنامه و بودجه؛

دریافت گزارش مطالبات ارزی کشور

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در نشست روز یکشنبه به بررسی جزئیات لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور می‌پردازد و در روز سه‌شنبه نیز، دریافت و بررسی گزارش مربوط به مطالبات ارزی کشور را با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار خواهد داشت.

کمیسیون بهداشت و درمان؛

بررسی وضعیت بهداشت و درمانی زندان ها/ بررسی بیماری های مشترک انسان و دام

کمیسیون بهداشت و درمان نیز در نشست روز یکشنبه، وضعیت بهداشتی و درمانی زندان‌های کشور و نیز راهکارهای جلوگیری از افزایش بیماری‌های ژنتیکی در سطح کشور را بررسی می‌کند.

این کمیسیون در نشست روز سه‌شنبه نیز بررسی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و علت شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در کشور را با حضور رئیس سازمان دامپزشکی و مسئولان وزارت بهداشت در دستور کار خواهد داشت.

کمیسیون های شوراها و صنایع؛

ادامه دستورهای قبلی

در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز، بررسی طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است؛ این در حالی است که هفته گذشته سخنگوی این کمیسیون از منتفی شدن بررسی این طرح و خروج آن از دستور به طور قطعی خبر داده بود.

کمیسیون صنایع و معادن در نشست روز یکشنبه به بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر و مشکلات شرکت فولاد بهمن مازندران می‌پردازد.

بررسی لایحه حفاظت از خاک از دیگر دستورکارهای این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی خواهد بود.

کمیسیون عمران؛

میهمان وزیر نفت

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در محل این وزارتخانه به بررسی فعالیت‌های عمرانی وزارت نفت می‌پردازند.

بررسی لایحه اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها از مهمترین دستورکارهای روز سه‌شنبه این کمیسیون است.

کمیسیون فرهنگی؛

میزبان رئیس رسانه ملی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز یکشنبه میزبان محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما خواهند بود تا به بررسی طرح اداره صدا و سیما بپردازند.

کمیسیون حقوقی و قضایی؛

پاسخ وزیر دادگستری به ۲ نماینده

در نشست روز یکشنبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و نیز بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۲۴۱ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت در دستور کار خواهد بود.

در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری برای پاسخ به سئوالات ۲ نفر از نمایندگان در کمیسیون حضور می‌یابد.

کمیسیون کشاورزی؛

پاسخ حجتی به ۱۴نماینده

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز در نشست روز یکشنبه علاوه بر بررسی لایحه حفاظت از خاک به عنوان کمیسیون اصلی، به بررسی آخرین اخبار این حوزه خواهد پرداخت.

در نشست روز سه‌شنبه این کمیسیون، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی برای پاسخ به سئوالات ۱۴ نماینده در کمیسیون حضور خواهد یافت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین