رئیس اداره کار و تعاون بندر امام: وضعیت بیکاری در بندر امام حادتر از کل کشور است

 رئیس اداره کار و تعاون بندر امام: وضعیت بیکاری در بندر امام حادتر از کل کشور است

رئیس اداره کار و تعاون بندر امام خمینی گفت: بندرامام با وجود قطب بودن در بخش‌هایی مثل بنادر و پتروشیمی، ولی وضع بیکاری بسیار حادی دارد.

غلامعلی نظری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه مشکل اشتغال و بیکاری معضلی است که گریبان کل کشور را گرفته است، اظهار کرد: در بندر امام وضعیت حادتر است چرا که با وجود پتانسیل‌های موجود مانند صنایع عظیم پتروشیمی و بنادر، متأسفانه وضعیت اشتغال غیربومی‌ها به‌مراتب بهتر از نیروهای بومی است و در این خصوص هیچ‌گونه قانون و ضوابطی وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص استقلال مناطق ویژه برای به‌کارگیری جوانان جویای کار عنوان کرد: با توجه به شرایط و قوانین مناطق ویژه، هر مکانی که به منطقه ویژه تبدیل شود موظف به تشکیل اداره مستقل کار است و هیچ‌گونه نظارتی بر عهده اداره کار و تعاون وجود ندارد. البته راهکارهایی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که نیازمند تعامل و همکاری دوسویه به‌ویژه پتروشیمی‌ها و بنادر است.

وی گفت: تقاضای کار در اداره کار و تعاون تا به امروز بیش از ۸۰۰ نفر بوده که بیش از ۹۰ درصد مراجعان تحصیلات بالای لیسانس دارند.

رئیس اداره کار و اشتغال منطقه ویژه بندری امام خمینی نیز در این نشست اظهار کرد: حل مشکل بیکاری سبب جلوگیری از بزه‌های اجتماعی مانند اعتیاد، سرقت و … می‌شود و نیاز است همه مسئولان دست در دست داده و برای سربلندی و آرامش مردم تلاش کنند.

نصرت‌الله چابک با بیان اینکه اداره کار منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری امام خمینی (ره) مستقل و زیر نظر قوانین مناطق ویژه است، عنوان کرد: البته بنادر و دریانوردی در گذشته در این خصوص کمیته‌ای دارد که بعد از تبدیل‌شدن به منطقه ویژه به‌طور حرفه‌ای و تخصصی با توجه به قوانین مرتبط فعالیت رسمی می‌کند.

چابک گفت: بهترین راهکار برای برون رفع از مشکل حاد بیکاری در این منطقه جذب سرمایه‌گذار و تسهیل در امور جذب سرمایه‌گذار است که خوشبختانه در منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری امام خمینی انجام‌شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین