پیشنهاد رشوه عربستان به حسنین هیکل برای حمایت از ریاض

پیشنهاد رشوه عربستان به حسنین هیکل برای حمایت از ریاض

اظهارات اخیر تحلیلگر برجسته مصری علیه عربستان و در حمایت از ایران، بار دیگر ریاض را درصدد تطمیع وی برای رسیدن به اهداف خود از طریق صرف دلارهای نفتی واداشت.

به دنبال استقبال «محمد حسنین هیکل» تحلیلگر مصری از توافق هسته ای اخیر ایران و انتقاد از عربستان به شکل غیر مستقیم که اخیرا در گفتگو با روزنامه السفیر لبنان صورت گرفت، «شاهین فارووق» روزنامه نگار مصری به پایگاه الوعی نیوز گفت که عربستان به هیکل پیشنهاد اعطای رقم هنگفتی به عنوان رشوه کرده است تا وی دیگر از ریاض انتقاد نکند و در اظهارات و تحلیلات خود در امور منطقه و بین الملل بر اساس خط فکری و سیاسی عربستان حرکت کند.

این روزنامه نگار مصری تاکید کرد که با شناختی که از هیکل دارد وی این پیشنهاد رشوه را نخواهد پذیرفت و از اعتقادات خود هرگز عدول نمی کند.

هیکل پیشتر با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفته بود: ایران صاحب پایداری اسطوره ای است و این پایداری توانست منجر به توافق هسته ای با گروه های غربی از جمله آمریکا شود.

محمد حسنین هیکل در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس ضعیف تر از آن هستند که علیه توافق هسته ای ایران شورش کنند اما می توانند به آمریکایی ها در این باره شکایت کنند چرا که امضای این توافق را خیانت به خود تلقی می کنند. هیکل در ادامه اعلام کرد که سعودی ها در باتلاق یمن غرق خواهند شد. عربستان هرگز وارد یمن نخواهد شد و به حملات خود از خارج ادامه خواهد داد چرا که سعودی ها به خوبی از مشکلات موجود در یمن آگاه هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین