رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان:شورای نگهبان از ورود افراد ناخالص جلوگیری می‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان:شورای نگهبان از ورود افراد ناخالص جلوگیری می‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با بیان اینکه شورای نگهبان نماد ملت و دین و نهادی‌ است که برای حفظ دین اسلام و مقررات و مبتنی بر سیره بزرگان اسلام تشکیل شده است، گفت: شورای نگهبان از ورود افراد ناخالص جلوگیری می‌کند.

عبدالحسن معماری با اشاره به قوانین و هیئت‌های نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: نیروهای شبکه نظارت بر انتخابات از نیروهای مومن، متعهد، متدین و امانت‌دار هستند که از آرای مردم و حق‌الناس دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان از اهمیت وافری در نظام جمهوری اسلامی برخوردار بوده و جایگاه خاص خود را دارد چراکه ضامن هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان افزود: شورای نگهبان نماد ملت و دین و نهادی‌ است که برای حفظ دین اسلام و مقررات و مبتنی بر سیره بزرگان اسلام تشکیل شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان تصریح کرد: عملکرد شورای نگهبان مبتنی بر استدلال‌ها و منطق شرعی و حقوقی است، بر اساس قانون اساسی، نخستین وظیفه شورای نگهبان که در اصل ۹۶ قانون اساسی به آن اشاره شده، حفظ و حراست و پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی است.

معماری همچنین عنوان کرد: این مصوبات اعم از قوانین عام، خاص، تفسیری، بودجه و یا مصوبات ناشی از نظارت مجلس شورای اسلامی بر قوه مجریه مانند عهد نامه‌ها و موافقتنامه‌های بین‌المللی است که در مجلس تصویب می‌شود و حتما باید به تایید شورای نگهبان برسد.

وی ادامه داد: در حقیقت این وظیفه شورای نگهبان، خود تضمین‌کننده ادامه حیات نظام جمهوری اسلامی ایران و یکی از نقش‌های بی‌بدیل شورای نگهبان است.

*شورای نگهبان از ورود افراد ناخالص جلوگیری می‌کند

معماری با اشاره به دیگر وظایف مهم شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان باید از ورود افراد ناخالص جلوگیری کند و در اصل ششم قانون اساسی به این نکته اشاره شده که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا آرا عمومی باشد که این مهم از طریق انتخابات اعم از انتخابات رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان اضافه کرد: بنابراین ابزار و راه رسیدن به این مهم یعنی عملی کردن اصل ششم لازمه اجرای نظارت صحیح، درست و دقیق بر انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر انتخابات بسیار گسترده است و فقط مربوط به ایام برگزاری انتخابات محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از مقدمات نظارت بر انتخابات و پیش‌زمینه‌های آن در طول ایام سال فراهم می‌شود.

معماری بیان کرد: یکی از فلسفه‌های ایجاد دفاتر استانی و شهرستانی با عنوان دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات در راستای مقدمات نظارت بر انتخابات است، خوشبختانه امروز در ۲۶ شهر استان خوزستان دفتر نظارت بر انتخابات وجود دارد که بیست و هفتمین دفتر نیز به زودی تاسیس خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با تشریح اهداف دفاتر نظارت بر انتخابات، گفت: یکی از وظایف دفاتر نظارت بر انتخابات شناسایی و جذب و آموزش فنی و تخصصی قوانین و مقررات انتخابات و آموزش بصیرتی و معرفتی اعضای شبکه نظارت بر انتخابات شهرستان‌هاست.

*کمک به هیئت‌های نظارت شهرستان

وی بیان کرد: دومین وظیفه مهم دفاتر نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها کمک به هیئت‌های نظارت شهرستان، استان، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و در نهایت شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت‌هاست.

معماری خاطرنشان کرد: نیروهای شبکه نظارت بر انتخابات از نیروهای مومن، متعهد، متدین و امانت‌دار از طبقات مختلف مردم هستند که از اصناف مختلف و دارای حسن اشتهار در محله و منطقه خود هستند که در هنگام انتخابات در شعب اخذ رای بر اعمال اعضا و مجریان اعم از رئیس شعبه، اعضای شعبه، نمایندگان کاندیدها و نماینده فرماندار نظارت می‌کنند و این نیروهای ولایتمدار از بهترین حافظان و امانتداران آرای مردم هستند که از حق‌الناس حمایت می‌کنند و این امر در همه انتخابات ثابت شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان تاکید کرد: هیئت‌های نظارت و نیروهای شبکه نظارت بر انتخابات که به عنوان ناظرین هیئت‌های شعب اخذ رای انجام فعالیت می‌کنند نهایت کارشان حفظ و حراست از آرای مردم در هنگام اخذ رای، شمارش آرا و اعلام نتیجه به عنوان امانت الهی است تا کوچک‌ترین خللی به آرا وارد نشده و حتی یک رای با تخلف به نام کسی ثبت نشود و این از مهمترین وظایف مهم شعب اخذ رای است.

وی با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری در مورد نحوه رسیدگی به صلاحیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قطعا هر کسی که برای تصدی مسئولیتی داوطلب و کاندیدا می‌شود باید دارای شرایط و صفات آن باشد و این صفات و شرایط باید توسط شورای نگهبان و دفاتر نظارت بر انتخابات بررسی شود و در نهایت صلاحیت یا عدم صلاحیت آن اعلام می‌شود.

معماری افزود: این مهم فقط مختص کشور ما هم نیست بلکه در همه دنیا این مسئله معمول و هر کشوری بر اساس شرایط و قوانین خود این کار را انجام می‌دهد.

*بازگو کردن تهمت‌های تقلبی به شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با بازگو کردن تهمت‌های تقلبی که به شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ زده شد، گفت: قانون انتخابات همه چیز را بیان کرده، مگر اینکه فرد سخیف باشد که این آفتاب سراسر نور را نبیند، تهمت زدن و مطرح کردن مسائل این چنینی باید وقتی باشد که انتخابات در خلاء برگزار شود نه اینکه ناظرین متعدد از صنف‌های مختلف و نمایندگان خود کاندیداها در هنگام اخذ رای‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج حضور داشته باشند و این ادعاها جز اباطیل و خلاف واقع که در حقیقت ظلمی به نظام و امانتداران بود، نیست.

وی در پایان بیان کرد: سیستم و ابزار کار و قوانین انتخابات و نظارت‌های مرحله به مرحله به گونه‌ای است که کسی حتی نباید به تقلب فکر کند، مگر اینکه فردی در قلبش بیماری و مرضی باشد که بخواهد حرفی عاری از واقعیت را بر زبان جاری کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین