معاون هواشناسی خوزستان: شرجی هوا تا پایان هفته در خوزستان ادامه دارد

 معاون هواشناسی خوزستان: شرجی هوا تا پایان هفته در خوزستان ادامه دارد

معاون هواشناسی خوزستان گفت: پدیده شرجی هوا تا پایان هفته در این استان ادامه داشته و میزان رطوبت هوا نیز افزایش پیدا می کند.

غلامپور اظهار کرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی و آینده نگری کماکان افزایش رطوبت و رخداد شرجی به جهت جنوبی بودن جریانات جوی در سطح زمین و انتقال رطوبت از خلیج فارس بر روی استان تا اواخر هفته جاری شاهد این رخداد خواهیم بود.

وی افزود: البته این شرایط در نوار ساحلی استان (آبادان، هندیجان و ماهشهر) از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود. در لایه میانی جو نیز تا اواسط هفته پر ارتفاع جنب حاره ای مقداری تضعیف شده و بنابراین کاهش یک الی دو درجه دمای هوا دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بستان با دمای هوای ۵۰ درجه و ایذه با دمای ۲۶ درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای خوزستان بودند.

غلامپور عنوان کرد: برای دمای هوای اهواز پیش بینی می شود حداکثر امروز تا ۴۸ درجه سانتیگراد و فردا نیز حداقل به ۳۳ درجه سانتیگراد برسد.

وی بیان کرد: روز گذشته اخباری در برخی از سایت های خبری خوزستان مبنی بر دمای ۶۷ درجه ای در ماهشهر اعلام شده بود. در خود آن خبرها هم آمده بود که ۱۰۹ درجه فارنهایت که اگر این درجه را بخواهیم به دمای هوا تبدیل کنیم، باید از فرمول خاصی استفاده کرد. وقتی این درجه را در فرمول بگذاریم به دمای ۴۲ درجه ای دما در ماهشهر دست پیدا می کنیم.

معاون هواشناسی خوزستان در پایان گفت: سال های گذشته دمای هوا تا ۵۲ درجه سانتگیراد را در شهرهای خوزستان شاهد بودیم ولی طی یک سل اخیر دمای هوا در استان تا ۵۰ درجه رسیده است. تا کنون دمای هوای ۶۷ درجه سانتیگراد تا کنون در هیچ کجای دنیا ثبت نشده و چنین دمایی نداشته ایم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین