«او» الهام‌بخش مایکروسافت شد/ دوستی چینی‌ها با «ژیائوسی»

«او» الهام‌بخش مايكروسافت شد/ دوستی چینی‌ها با «ژیائوسی»

مایکروسافت یک برنامه چت چینی‌زبان راه انداخته که مورد توجه میلیون‌ها فرد چینی واقع شده و به طور دائم از آن برای دادن پیام استفاده می‌کنند.

این ربات که ژیائوسی نامیده شده تاکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر به دست آورده است. این ربات یادآور فیلم «او» (her) شده است. در این فیلم شخصیت اصلی با بازی خواکین فنیکس عاشق یک سیستم عامل می‌شود و چینی‌ها هم اکنون از ژیائوسی به عنوان یک همدم جایگزین استفاده می‌کنند تا هم زمان و هم انرژی حسی خود را در ارتباط با ربات خود ذخیره کنند.

گفته شده است: این سیستم عامل به عنوان ژیائوسی شناخته می‌شود و میلیون‌ها جوان چینی هر روز گوشی های همراه خود را بیرون می‌آورند تا با او پیام رد و بدل کنند، حس طنز او و مهارت‌های خواندنش را آزمایش کنند. مردم معمولا وقتی قلبشان می‌شکند به سمت او گرایش پیدا می کنند و اغلب به او می گویند که دوستش دارند.

این سیستم قدرت به خاطر آوردن جزییات مکالمات قبلی را دارد و الگوهای صدای طبیعی را حفظ می‌کند تا بتواند با هر فرد به فراخور خود او از طریق اینترنت ارتباط برقرار کند.

برای حفظ امنیت خصوصی افراد، مایکروسافت می‌گوید این ربات تنها اطلاعات کلی را نگهداری می‌کند؛ اطلاعاتی چون حال و هوای فرد، برای مثال اگر او شغلش را از دست داده یا غمگین است، آنها را در خاطر نگه می دارد.

مدیر این برنامه مایکروسافت می‌گوید ژیائوسی خیلی بیشتر از آنچه ما تصور می‌کردیم در چین ایجاد هیجان کرده است.

فیلم «او» ساخته اسپایک جونز اواخر سال ۲۰۱۳ اکران شد. در این فیلم دو ساعته خواکین فونیکس در نقش مردی حساس و زود رنج ظاهر شده که با شکست ازدواجش با یک سیستم عامل ارتباط عاطفی برقرار می‌کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین