معاون سیاسی استاندار: مهاجران باعث تغییر در ترکیب جمعیتی شهرهای خوزستان شده اند

 معاون سیاسی استاندار: مهاجران باعث تغییر در ترکیب جمعیتی شهرهای خوزستان شده اند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ورود افراد مهاجر از سایر استانهای همجوار به این استان باعث تغییر بافت جمعیتی در برخی شهرهای خوزستان شده است.
فرج الله خبیر پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت ​احوال استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان استانی است که در مدت اخیر هم شاهد ورود مهاجر از استان های همجوار در آن بوده ایم و هم اینکه از استان افرادی به استانهای دیگر مهاجرت کرده اند.

وی افزود: ولی ورود مهاجر در استان خوزستان در این مدت بیشتر به چشم می آید به گونه ای که برخی شهرهای استان خوزستان به علت این پدیده، دچار تغییر در ترکیب جمعیتی شده اند و به عبارتی جمعیت بومی در برابر جمعیت مهاجر ورودی دچار تغییر شده است.

خبیر، شهرهای متاثر از این پدیده را شهرهای دزفول، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز و خرمشهر معرفی کرد و گفت: در شهرستان اهواز نیز این پدیده به خوبی دیده می شود به گونه ای که هم اکنون حتی شاهد سکونت افرادی از استان های کردستان و آذربایجان شرقی در مرکز استان خوزستان هستیم.

معاون سیاسی استاندار خوزستان اظهار کرد: همین موج ورود مهاجران به خوزستان به استان باعث شده که در استان هر چه سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال ایجاد شود، بازهم کافی نیست زیرا علاوه بر جمعیت بومی استان، باید جوابگوی سایر مهاجران از استانهای دیگر هم باشیم.

خبیر بر لزوم افزایش تعداد مراکز صدور کارت ملی هوشمند در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: در این خصوص در صورت نیاز به همکاری بیشتر، باید از طریق فرمانداری ها اعلام شود تا بتوانیم این مراکز را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ شهرستان استان دارای مرکز صدور کارت ملی هوشمند هستند که باید ۱۳ شهرستان دیگر استان نیز از این مراکز بهره مند شوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین