دولت ارتقای جایگاه حرفه ای خبرنگاران را وظیفه خود می داند

دولت ارتقای جایگاه حرفه ای خبرنگاران را وظیفه خود می داند

سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی
رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت آن گفت: دولت تدبیر و امید ارتقای جایگاه حرفه ای خبرنگاران را وظیفه ای مهم می داند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار که عصر امروز جمعه ۱۶ مرداد در نشست «روزنامه نگاران؛ نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی» از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد ضمن تبریک روز خبرنگار ارتقای جایگاه حرفه ای خبرنگاران را وظیفه مهم دولت یازدهم عنوان کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دستیابی به توسعه پایدار و تقویت و تحکیم بنیان های اجتماعی در دنیای پیچیده امروز که در سیطره فناوری های ارتباطی قرار گرفته است، تنها در پرتو وجود وجدان های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت مسئولانه آحاد عمومی امکان پذیر است.

خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت ها به مردم را برعهده دارند، وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند. این تلاشگران سپهر خبر و اطلاع رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش های حرفه ای، واقعیت ها و ظرفیت ملی را معرفی و با کژی ها و ناراستی ها به مبارزه ها بر می خیزند.

به واقع می توان خبرنگارهای مسئولیت شناس را که با شجاعت قابل تحسین قدم در این مسیر حساس نهاده اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

از این رو شایسته است همه دستگاه ها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه های معیشتی و نیز بهره مند کردن آنان از آزادی های قانونی و حقوق صنفی، شرایط فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی برای رسانه اند.

دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی ها و همزبانی های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقای جایگاه حرفه ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه ای مهم می داند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی، روز خبرنگاران را به همه خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می گویم و توفیق روز افزون این دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین